Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8P Hatchback 3d

Mati, 16 dni temu
Silnik 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Samo prowadzenie auta i to jak zachowywało się na drodze kapitalne - praktycznie jak rasowe auto sportowe, a tu było tylko 140 koni za kilkanaście tysięcy
Silnik : Jednostka bardzo trwała i oszczędna
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety ale ruda zaczęła się panoszyć w słupkach i progach co trochę kłuło w oczy
5,0
Całokształt
Było to moje pierwsze auto zakupione po zdaniu prawka - zarejestrowane oczywiście ze względu na OC jako współwłaściciel. Zawsze będę je dobrze wspominać, jeździło mi się nim przez te 2 lata wręcz wybornie, małe dość zwrotne, moc 140 km dawała całkiem dynamiczną jazdę, 6 - biegowa skrzynia również przy podróżach drogami szybkiego ruchu pomagała autku "żeglować". Koszty utrzymania w bardzo rozsądnych pieniądzach, spalanie ropy również, więc portfel nie bolał. Pomimo tego że miało już prawie 20 lat wygląd z racji liftingu odmładzał o kolejne kilka lat, prezentowała się bardzo ładnie jak za te pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 jak na diesla miało całkiem fajną kulturę pracy, 140 koni w połączeniu z małą budą oraz masą całkowitą sprawiało że całkiem dobrze się napędzało więc wyprzedzanie czy to przy 80 czy przy 130 nie było problemem. Silnik miał też bardzo przyjemny dół, okolice 1,8 - 2 tyś obrotów to był moment kiedy turbo miało pełny przepust. Turbodziura praktycznie nieodczuwalna. Trochę klekotał jak to ropniak szczególnie na zimnym ale po załapaniu temperatury dźwięk w pełni akceptowalny
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów całkiem przyjemne, ale przy prędkościach 90 km/h raczej korzystałem z 5. 6 dopiero przy prędkościach autostradowych, skok lewarka bardzo przyjemny, szybko idzie się przyzwyczaić. Jedyny mankament jaki napotkałem to przy pierwszej redukcji od momentu uruchomienia silnika z biegu 5 na 6 było słychać taki głuchy szum przy puszczaniu sprzęgła, przy kolejnych już się nie pojawiał - nikt nie umiał namierzyć czemu. Oprócz tego przez te 2 lata brak przygód z samą skrzynią.
5,0
Układ jezdny
Kierownica chodziła leciutko i przyjemnie - dosłownie można było wykonać pełny obrót na pomocą jednego palca, samo prowadzenie również sztywne - minimalny ruch kierownicą a auto reagowało, mi to bardzo odpowiadało, z kolei znam też takich, co mówili że prowadzenie było za "dzikie". Kwestia gustu nie mniej na fabrycznych amortyzatorach, sprężynach i drążkach jeździło jak po sznurku, chyba najlepsza rzecz jaką zapamiętam w tym aucie.
3,0
Karoseria
Tu już niestety lekko gorzej, wyszła rdza na styku progów oraz słupków A, podobno przypadłość tego modelu (widziałem w podobnych również w tym samym miejscu więc coś w tym może być). Na reszcie auta lakier w miarę okej, nie zauważyłem nigdzie żeby schodził klar, ani też nie było większych problemów z odpryskami, jednym słowem poprawnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Małe auto, szyby spore, więc pole widzenia było duże. Nie zauważyłem podczas użytkowania nigdzie żadnych blind spotów więc to na pewno na plus. Z racji gabarytów również nie było problemów z parkingiem w mieście albo na innych parkingach. Na pokładzie miałem również fabryczne biksenony - bardzo jasne, białe światło dawało super widoczność w nocy.
5,0
Ergonomia
Wszystko było pod ręką, uchwyty na kubki w tunelu, schowki pod przednimi fotelami, podłokietnik, monetownik w panelu centralnym, stary uchwyt pod telefon fabryczny przerobiony na uchwyt pod smartfon, na pokładzie fabrycznie radio 2 - din, klima dwustrefowa - generalnie wszystko było pod ręką, schludnie i estetycznie umiejscowione. Fotele dość wygodne, a z udogodnień były tylko pompowane boczki jednak bardzo dobrze pomimo upływu czasu się w nich siedziało.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi, w zimę nagrzewnica daje ciepło, co tu dużo pisać. Fotele były grzane, jakieś ciepło dawały ale nie były jakieś turbo gorące.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 1,90 - na nogi miejsca sporo, mieściłem się, fotel nie był odsunięty maksymalnie do tyłu, więc za mną jeszcze by się ktoś zmieścił jeśli chodzi o miejsce na nogi. Na wysokość fotel ile można odpuszczony, włosami tarłem o podsufitkę, dało się znieść ale trzeba mieć to na uwadze. Mniejsza osoba zmieści się na spokojnie. Mimo gabarytów auto dość obszerne w miejsce dla pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Auto małe i lekkie - mała masa pewnie spowodowana mała ilością wygłuszeń, co za tym idzie mocne boczne podmuchy wiatru czy jazda powyżej 120 dawała się w uszy. Do prędkości 80 było jednak znośnie i poprawnie. Oczywiście tutaj w grę wchodzi również kwestia opon - u mnie były Continentale na pokładzie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie poniżej 6l/100km, silnik oleju nie brał, także typowy VAG, dość tani w eksploatacji oraz stosunkowo trwały
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 2 lata temu za 11 tyś PLN zanim ceny oraz rynek aut poszybowały do góry. Po tych latach nie dość że nie nadwyrężyło budżetu to jeszcze sprzedałem drożej niż zakupiłem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z takich pierdół to urwała się rączka od regulacji odległości fotela od kierownicy - ta plastikowa końcówka od metalowego mechanizmu. Klej dwuskładnikowy załatwił problem. Przepaliły się też żarówki od podświetlenia tablicy rejestracyjnej - groszowe sprawy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła turbina - koszt regeneracji ok 1,3 tyś zł. To była jedyna poważniejsza usterka, inne koszta to 650 rozrząd, 250 za zbieżność.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8P Hatchback 3d