Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B4 Sedan

Kacper, 10 miesięcy temu
Silnik 2.0 90KM 66kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 273 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przy zakupie ani grama rdzy
Zawieszenie : Zawieszenie wytrzymałe wytrzymało jazde 60km/h przez przejazd kolejowy który nie był aż tak płasko ułożony w drodze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Zależy to od wersji ale trochę bieda jeżeli chodzi o wyposażenie. Brak wspomagania, klimy, elektrycznych szyb czy elektrycznych lusterek. Chociaż jak wiadomo im mniej elektroniki tym mniej rzeczy może się zepsuć
4,0
Całokształt
Jeden z lepszych jak nie najlepszy wybór na pierwszy samochód, części można dorwać na prawie każdym szrocie za koszt paczki kilku paczek papierosów lub na allegro, do naprawy potrzebny jest komplet kluczy oczkowych ewentualnie grzechotki, śrubokręty i może kombinerki. Jeżeli ktoś posiada jeszcze chęci, garaż oraz czas może wymienić sam połowę części silnika. W internecie jest dużo poradników więc z tym problemu nie będzie. Niestety z uwagi na bezawaryjność ludzie często traktowali ten samochód jak wołu roboczego więc trzeba uważać przy zakupie. Jak włoży się w niego troszkę pieniążków to odwdzięczy się bezawaryjnością. Silnik jest dobry lecz mi zdarzyły się dwa remonty silnika. Pierwszy po zakupie ponieważ poprzedni właściciel był starszym panem który jeździł do miasta i z powrotem. Wizualnie dbał o samochód ale niestety nie zwrócił uwagi na stan silnika. Drugi remont był robiony w tym roku z uwagi na wysokie spalanie (12L/100 minimum) lecz ten remont spowodowany był wcześniejszym wypadkiem. Do tej pory jestem w szoku że z takim stanem części w silniku nie dawał żadnych więcej oznak. Po przewrotce na prawy bok wymienione zostały szyby, lusterko i poduszki pod silnikiem przez co samochód został nazwany przeze mnie czołgiem. Jeżeli chodzi o wygląd to jest ładny i brzydki jednocześnie ale to już zależy od gustu. Samochód w wersji bieda czyli korbotronik, nawiew, ustawianie lusterek manualne, bez szyberdachu, wspomagania i bez AC/BC (Auto check/Board computer). 28 lat i w planach jest żeby pojeździł jeszcze kolejne 20 lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dziewięćdziesięcioma konikami w 2.0 trzeba nauczyć się jeździć, z przyczepą 1,5t pod górkę trochę wymięka ale da się to prowadzić
5,0
Skrzynia biegów
Przez 4 lata prawie zero problemów, jedynie jakiś mały wyciek był oraz sprzęgło wymieniane.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Brakuje dzisiejszym samochodom takiej karoserii jak tutaj, jeżeli samochód nie był klepany to rdzy nie zobaczy się długo
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew... W lato dmucha gorącym powietrzem w zimie zimnym ale da się to przeboleć.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco, przy wsiadaniu na miejsce kierowcy kierownica lekko przeszkadza. Jeżeli chodzi o tył to zależy jak fotele z przodu są odsunięte, im dalej odsunięte tym mniej miejsca ale nie jest najgorzej
3,0
Wyciszenie
Do jazdy po mieście jest okej, powyżej 130km/h zaczyna troszeczkę szumieć
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
60% usterek można naprawić pod blokiem posiadając komplet kluczy, grzechotek, śrubokrętów. Jeżeli ktoś posiada garaż to może zrobić 95% usterek samemu lub z drobną pomocą drugiej osoby. Części są tanie jak barszcz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione za 3500, karoseria bez grama rdzy, jedynie trzeba było wymienić uszczelkę pod głowicą. Przy zakupie trzeba uważać czy nie kupuje się woła roboczego o którego nikt nie dbał.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka która wystąpiła sama z siebie to urwana linka od klamki w drzwiach. Reszta usterek (spalony bezpiecznik, brak podświetlenia zegarów) była spowodowana moimi błędami przy grzebaniu przy tym samochodzie, na każdą z tych usterek nie licząc diagnozy poświęciłem łącznie 5 godzin.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na przestrzeni 4 lat posiadania samochodu były dwa remonty silnika oraz wymiana chłodnicy. Pierwszy miesiąc po zakupie - uszczelka pod głowicą. Drugi w tym roku z uwagi na wysokie spalanie. Obydwa remonty łącznie wyniosły coś koło 3 tysięcy złotych. Wymiana chłodnicy zajęła łącznie 3 godziny ze względu na to że trzeba było wymienić jeszcze termostat, sama przekładka chłodnicy zajęła 30 minut pod blokiem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
11,7
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi 80 B4 Sedan