Pierwsze wieści o nowym Megane RS
Do debiutu rynkowego nowej generacji Renault Megane RS coraz bliżej. Coraz więcej też informacji pojawia się na temat tego francuskiego hot-hatcha. Według najnowszych doniesień, pojawi się nowa jednostka napędowa i manualna skrzynia biegów.
Zwłaszcza ta ostatnia może być powodem do zadowolenia dla wielu miłośników szybkiej jazdy. W przypadku Clio RS w ofercie dostępna była wyłącznie automatyczna przekładnia, co, zdaniem wielu, było bezpośrednią przyczyną słabszej sprzedaży tego modelu i odejściem do konkurencji.
Jak widać, Francuzi zrozumieli swój błąd i w większym Megane dadzą swoim klientom możliwość wyboru. Jak donosi australijski magazyn Motoring w standardowym wyposażeniu nowego Megane RS pojawi się sześciobiegowa skrzynia manualna, zaś za dopłatą dostępny będzie również siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat.
Manualna skrzynia ma posiadać, zapożyczoną od Nissana 370Z, technologię "rev-matching", czyli system, który optymalnie dostosowuje obroty silnika do wybranego aktualnie przełożenia. Według niepotwierdzonych jeszcze danych, sprint do 100 km/h w wariancie z manualną skrzynią biegów będzie trwał krócej niż z cięższym, dwusprzęgłowym automatem.
Na wyposażeniu znajdzie się również system czterech kół skrętnych 4Control, jednak dostępny będzie on również za dopłatą. Według francuskich inżynierów lżejsze o ok. 40 kg auto bez tego systemu powinno prowadzić się znacznie lepiej. Waga auta, jak się okazuje, jest największą bolączką, z którą muszą się zmierzyć projektanci i inżynierowie Renault. Czwarta generacja Megane RS będzie bowiem dłuższa i szersza od poprzednika, a ponadto będzie posiadać dodatkową parę drzwi w porównaniu do poprzednika. Jeśli dodamy do tego liczne systemy bezpieczeństwa oraz układy wspomagające kierowcę już widać, skąd się wzięły dodatkowe kilogramy.
Do tej pory mówiło się o 1,6-litrowej jednostce, która będzie napędzała nowe Megane RS, jednak najprawdopodobniej do oferty trafi nowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. Póki co, nie znamy jego parametrów. Z pewnością, wzorem poprzednika, Megane RS będzie posiadał różne nastawy zawieszenia - Sport, Cup oraz Trophy.
Oficjalna premiera nowej generacji Renault Megane RS najprawdopodobniej odbędzie się podczas przyszłorocznej wystawy samochodwej we Frankfurcie. Niedługo potem pierwsze egzemplarze powinny wyjechać na europejskie drogi.