Peugeot wymienia kadrę małych rajdówek - 208 R5 za 207 S2000
Wraz z wymianą starych 207-ek nową 208 na rynku w Europie, również na rajdowych trasach pojawi się aktualizacja. Zdobywca wielu sukcesów - model 207 S2000 - zostanie zastąpiony świeżym rajdowcem, czyli modelem 208 w specyfikacji R5.
Nową bronią francuskiego producenta na rajdowych trasach będzie Peugeot 208 R5, który również zadebiutował na trwającym właśnie Salonie Samochodowym w Paryżu. Zgodnie ze zmianami w FIA mającymi na celu redukcję kosztów, nowy 208 R5 dość znacząco różni się od swojego poprzednika. Wersja R5 bazuje na dawnej grupie A - auta są tworzone na bazie produkcyjnych modeli wyprodukowanych w liczbie minimum 25 tysięcy egzemplarzy.
Jest oczywiście sporo nawiązań do dawnej klasy S2000 - napęd na cztery koła bez centralnego dyferencjału, pięciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów, poszerzone nadwozie i rozstaw kół, zestaw aerodynamiczny oraz masa minimalna na poziomie 1200 kg. Główna zmiana to inna jednostka napędowa. Otóż 2,0-litrowy wolnossący silnik zastąpił 1,6-litrowy turbodoładowany motor.
"Celujemy w osiągi, które będą odrobinę lepsze w porównaniu do modeli S2000." - powiedział Bertrand Vallat, kierownik projektu. "Ten silnik zapewnia nam solidne fundamenty do stworzenia bardzo wydajnej i co najważniejsze, niezwykle trwałej jednostki. Szacujemy, że silnik bez remontu wytrzyma od 3 do nawet 5 tysięcy kilometrów. Jak na standardy rajdowe, to świetny wynik." - dodał Vallat.
Pod maską Peugeota 208 R5 pojawi się sprawdzona 1,6-litrowa jednostka THP o mocy podniesionej do aż 280 KM. Ponadto zgodnie z wytycznymi FIA całkowity koszt auta nie może przekroczyć 180 tysięcy Euro. Nowy Peugeot 208 R5 będzie produkowany w fabryce Peugeot Sport w Velizy. Pierwsze testy odbędą się pod koniec roku, zaś auto trafi do sprzedaży na początku 2013 roku.