Skoda Octavia z adaptacyjnym zawieszeniem
Skoda Octavia na rok modelowy 2017 będzie oferowana z kilkoma nowościami. O litrowym silniku o mocy 115 KM już informowaliśmy. W ofercie pojawi się również adaptacyjny system zmiennego trybu jazdy DCC oraz kilka innych elementów wyposażenia.
Trzycylindrowa jednostka TSI o pojemności jednego litra zastąpi w ofercie silnik 1.2 TSI. Będzie generować moc 115 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie obrotów 2000–3500 obr./min. Obie wersje nadwoziowe Octavii z litrowym silnikiem będą dostępne bądź z siedmiobiegową przekładnią automatyczną DSG, bądź z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 10 i 9,9 s, zaś w odmianie kombi trwa o 0,1 s dłużej. Zaletą tej wersji silnikowej ma być niskie spalanie. Według danych katalogowych wersja liftback ze skrzynią DSG może pokonać 100 km zużywając średnio tylko 4,6 litra paliwa. Wersja kombi zużywa średnio 4,7 l/100 km ze skrzynią manualną.
w roku modelowym 2017 wszystkie Octavie z silnikiem o mocy od 150 koni mechanicznych będą oferowane z adaptacyjnym zawieszeniem DCC (Dynamic Chassis Control) wraz z wyborem profilu jazdy (Driving Mode Select). Wybór profilu jazdy umożliwia dopasowanie niektórych parametrów samochodu do naszych potrzeb i upodobań. Dostępne są trzy tryby jazdy - Comfort, Normal i Sport. Zmieniają one nastawy układu napędu, układu kierowniczego i charakterystykę amortyzatorów. Właściciele Octavii RS i Octavii RS 230 dzięki temu systemowi mogą w codziennej eksploatacji korzystać z bardziej komfortowego zawieszenia. Z kolei tryb Individual umożliwia ustawienie właściwości każdego z podzespołów oddzielnie według osobistych preferencji.
W nowym rozwiązaniu sztywność amortyzatorów regulowana jest zaworem sterującym przepływem oleju w ich wnętrzu. Zawór ten jest elektronicznie sterowany na podstawie warunków na drodze, stylu jazdy kierowcy i wybranego przez niego trybu pracy. Pełne otwarcie zaworu zapewnia skuteczniejsze tłumienie nierówności, małe – bardziej precyzyjne i pewne prowadzenie ze skuteczniejszym hamowaniem i zminimalizowanymi przechyłami. DCC w sytuacjach awaryjnych przyczynia się także do poprawy bezpieczeństwa, automatycznie zmieniając ustawienie z Comfort na Sport, dzięki czemu zapewnia maksymalną stabilność i skraca drogę hamowania.
DCC i wybór profilu jazdy są elementami wyposażenia opcjonalnego, dostępnego od wersji wyposażenia Ambition. Adaptacyjny system DCC oferowany jest z silnikami 1.4 TSI (150KM), 1.8 TSI (180KM) oraz dwulitrowymi silnikami w odmianie RS, zaś w ofercie diesli z tym systemem dostępne są dwulitrowe silniki TDI o mocy 150 i 184 KM.
Na rok modelowy 2017 klimatyzacja Climatronic zyskała filtr antyalergiczny, a opcjonalna kamera cofania ma zagwarantowaną pełną widoczność dzięki czyszczeniu płynem do spryskiwaczy. Od końca lata wśród opcji pojawi się parasolka mocowana pod fotelem pasażera z przodu, już teraz natomiast dostępny jest uchwyt do mocowania iPada na oparciach przednich foteli. Natomiast opcja Skoda Phonebox wykorzystuje antenę samochodu do wzmocnienia sygnału telefonu bez potrzeby podłączania się do niego kablem. W tym samym czasie bezprzewodowo ładuje go indukcyjnie (zgodnie ze standardem Qi dla kompatybilnych telefonów).