Porsche 718 Cayman/Boxster w wersji GTS 4.0
Coraz rzadziej dostępne silniki 12-, a nawet już 8-cylindrowe sprawiają, że wielu fanów szybkich modeli z pewnością ucieszy się na fakt wprowadzenia do oferty przez Porsche modeli 718 Cayman i 718 Boxster wersji GTS 4.0 z 6-cylindrową, wolnossącą jednostką benzynową pod maską.
Zarówno Porsche 718 Cayman GTS 4.0, jak i Porsche 718 Boxster GTS 4.0 napędzane są 4-litrowym silnikiem benzynowym typu bokser z 6 cylindrami, którego znamy już z wariantów 718 Spyder i 718 Cayman GT4. W przypadku obu nowych odmian jego maksymalna moc wynosi 400 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach.
Zarówno Cayman, jak i Boxster w nowej wersji silnikowej będą w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 4,5 s, a ich prędkość maksymalna wynosi 293 km/h. Nie tylko jednak sprint w tych modelach będzie imponujący. Oferowane w standardzie sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM), zmniejszony o 20 mm prześwit oraz system Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału mają zapewnić dynamiczne prowadzenie. Sportowy charakter obu modeli podkreśla także standardowy pakiet Sport Chrono z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision.
Pod względem wizualnym odmiany GTS 4.0 będą wyróżniać się czarnymi, kontrastującymi elementami karoserii i utrzymanym w ciemnej tonacji wnętrzu z elementami z Alcantary, które są typowe dla rodziny modeli GTS.
Na polskim rynku Porsche 718 Cayman GTS 4.0 będzie dostępny w cenie od 407 tys. zł, zaś 718 Boxster GTS 4.0 od 410 tys. zł). Oba modele będą dostępne w Porsche Centrach od końca marca 2020 r.