Po fabrycznym tuningu - Triumph Daytona 675
Triumph przygotował ciekawą propozycję dla amatorów dobrze wyposażonych i wyróżniających się z tłumu motocykli. Daytona 675 z limitowanej serii posiada oryginalny lakier oraz kilka atrakcyjnych dodatków.
Za wygląd Triumpha Daytona 675 z limitowanej serii odpowiada studio 8 Ball Paintwork. Mistrzowie aerografu pokryli owiewki lakierem Racing Yellow, po czym ozdobili je m.in. motywem brytyjskiej flagi. Na zbiornik paliwa trafiło ręcznie malowane oznaczenie modelu z indywidualnym numerem. Na rynek trafi zaledwie 75 sztuk specjalnej wersji Super III.
Limitowany motocykl nawiązuje do Triumpha Daytona 900 Super III, który zadebiutował w 1993 roku. Jego znakiem rozpoznawczym również były żółto-czarne owiewki i trzycylindrowy silnik. Jednostka napędowa wersji Super III została podkręcony, a owiewki z włókna węglowego obniżyły masę pojazdu. Karbonowe dodatki otrzyma także nowa Daytona 675 Super III. W skład jej wyposażenia standardowego wejdą również akcesoryjne klamki hamulca i sprzęgła oraz quick shifter.
Przed dwoma dekadami z trzech cylindrów o pojemności 885 ccm udało się wykrzesać 113 KM przy 9500 obr./min oraz 81,4 Nm przy 6500 obr./min. Współczesna Daytona ma serce o pojemności 675 ccm, z których wyciśnięto 125 KM przy 12600 obr./min oraz 72 Nm przy 11700 obr./min.
Klasyk sprzed lat posiadał koła w identycznym rozmiarze co tegoroczna nowość (120/70 ZR17 i 180/55 ZR17) oraz hamulce z zaciskami wyposażonymi w większą liczbę tłoczków i tarcze o nieco większej średnicy. Gdzież więc kryje się postęp techniczny? W dopracowaniu szczegółów. Współczesne motocykle są komunikatywne i chętne do współpracy z kierowcą, a także zoptymalizowane w każdym detalu. Najlepszym przykładem jest masa własna obu pojazdów. Leciwa Daytona ważyła 211 kilogramów. Nowa – 185 kg.
Limitowana wersja Daytony 675 trafi do brytyjskich salonów Triumpha w październiku bieżącego roku.