Oto Volvo XC40. Znamy już ceny
Wprawdzie Volvo odpuściło w tym roku targi we Frankfurcie, to jednak nie oznacza to, że zatraciło wszelką aktywność w tym okresie. Szwedzi właśnie zaprezentowali najmniejszego crossovera w talii swoich modeli. Model XC40 ma mocno podciągnąć do góry słupki sprzedaży Volvo.
Volvo XC40 jest pierwszym modelem szwedzkiej marki, który został zbudowany na nowej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). Na tej płycie powstawać będą przyszłe kompaktowe modele Volvo, a także pierwszy model o napędzie elektrycznym.
Najmniejszy szwedzki crossover mierzy 442 cm długości, 186,3 cm szerokości i 165,8 cm a wysokości. Rozstaw osi wynoszący 270,2 cm ma sprawić, że będzie to jeden z przestronniejszych modeli w swoim segmencie rynkowym. Wprawdzie jego naturalnym środowiskiem będą miejskie ulice, to jednak ponad 21-centrymetrowego prześwitu będą mu zazdrościć nie tylko bezpośredni rywale, ale także niektóre większe SUV-y. Zgodnie z zapowiedziami XC40 nie jest pomniejszoną kopią XC60, choć nie brak mu detali znanych z większych modeli, jak chociażby przednie i tylne światła. Nabywcy Volvo XC40 będą mogli wybrać również wersje dwukolorowe z białym lub czarnym dachem
W kabinie kierowca powinien docenić wysoką pozycję za kierownicą, a pasażerowie na tylnej kanapie sporą ilość miejsca na nogi i nad głowami. Nie zapomniano także o miejscach na bagaże i różne drobiazgi. Bagażnik w standardowej konfiguracji ma 460 litrów pojemności. Wewnątrz uwagę zwraca spora liczba schowków. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, a także miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi pomieszczą duże butelki wody mineralnej, całkiem sporego laptopa, albo jedno i drugie. Aby uzyskać ten efekt w drzwiach nie zamontowano głośników, które przeniesiono na boki konsoli.
Na konsoli środkowej nie zabrakło dużego ekranu dotykowe w kształcie tableta. Z kolei poniżej jego uwagę przyciąga mała gałka automatycznej skrzyni biegów, działająca w technologii shift by wire.
W początkowym etapie Volvo XC40 będzie oferowane wyłącznie z napędem na wszystkie koła i do wyboru - albo z jednostką wysokoprężną D4 o mocy 190 KM, albo z silnikiem benzynowym T5, generującym 247 KM.
Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu przyszłego roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Wyjątkiem będzie nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełni odmiana T4 197 KM i D3 150 KM.
XC40 dostępne będzie w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.
Ceny Volvo XC40 (kolejno wersje XC40 / Momentum / Inscription / R-Design)
D3 FWD 2.0/150KM 6MT 143 200 / 153 200 / 166 700 / 166 700
D3 FWD 2.0/150KM 6AT 151 900 / 161 900 / 175 400 / 175 400
D3 AWD 2.0/150KM 6MT 152 200 / 162 200 / 175 700 / 175 700
D3 AWD 2.0/150KM 6AT 160 900 / 170 900 / 184 400 / 184 400
D5 AWD 2.0/190KM 6AT 170 950 / 180 950 / 194 450 / 194 450
T3 FWD 1.5/150KM 6MT 127 200 / 137 300 / 150 700 / 150v700
T4 FWD 2.0/190KM 6AT 151 400 / 161 400 / 174 900 / 174 900
T4 AWD 2.0/190KM 6AT 160 400 / 170 400 / 183 900 / 183 900
T5 AWD 2.0/247KM 6AT - / 185 400 / 198 900 / 198 900