Oto kolejny elektryczny Mercedes z rodziny EQ
Machina elektromobilności w przypadku Mercedesa ruszyła już na dobre i podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem będziemy świadkami światowej premiery Mercedesa EQV, czyli elektrycznego modelu na bazie Klasy V. I choć do premiery pozostało jeszcze kilka tygodni, my już teraz poznaliśmy garść najważniejszych szczegółów na temat tego modelu.
O tym, że taki model jest w planach Mercedesa, wiedzieliśmy już od marcowych targów w Genewie, kiedy to pokazany został Concept EQV. I choć segment vanów nie należy obecnie do kluczowych pod względem wielkości sprzedaży, to jednak właśnie model z tej klasy rynkowej będzie drugim, po EQC, z nowej rodziny EQ, czyli posiadających napęd elektryczny. Pod względem konstrukcyjnym, wykończenia wnętrza oraz zastosowanych w nim rozwiązań EQV będzie blisko spokrewniony z Klasą V oraz Vito, dlatego też nie dziwi wybór fabryki w miejscowości Vitoria na miejsce jego produkcji, gdyż to właśnie w północnej Hiszpanii powstają również oba te vany niemieckiego koncernu.
Cały układ napędy o kompaktowej budowie, poza samym silnikiem elektrycznym – także przekładnia jednostopniowa, system chłodzenia oraz moduł sterujący, zajmuje stosunkowo niewiele miejsca i zmieścił się pod przednią maską. Silnik elektryczny generuje 150 kW (204 KM) mocy i 362 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie znamy niestety jeszcze czasu niezbędnego do rozpędzenia się do 100 km/h w EQV, jednak w przypadku tego typu aut nie jest on najważniejszy. Maksymalna prędkość wynosi natomiast 160 km/h.
Litowo-jonowe baterie o pojemności 90 kWh pozwolą na pokonanie bez zatrzymywania się ok. 405 km. Gniazdo ładowania znajduje się w okolicach lewego nadkola pod przednim reflektorem. Według Mercedesa naładowanie do pełna baterii przy użyciu domowego Wallboxa zajmie ok. 10 godzin. Jeśli natomiast wykorzystamy do tego celu ładowarkę na prąd stały o mocy 110 kW, wówczas uzupełnimy baterie od 10 do 80% w niecałą godzinę lekcyjną.
Na wyposażeniu Mercedesa EQV nie zabraknie naturalnie systemu odzyskiwania energii, a także dodatkowego trybu jazdy E+, w którym podstawowe parametry jazdy są optymalizowane pod kątem uzyskania jak największego zasięgu.
Mercedes EQV będzie oferowany w dwóch długościach nadwozia. Krótsza będzie miała długość 5140 mm i rozstaw osi 3200 mm, zaś dłuższa odpowiednio – 5370 i 3430 mm. Wewnątrz będzie istniała spora liczba możliwych konfiguracji ustawień siedzeń. Nabywca będzie miał do wyboru opcję z 7 bądź 8 miejscami.
Oficjalna prezentacja Mercedesa EQV będzie miała miejsce we wrześniu podczas targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie. Wówczas też dowiemy się, kiedy ten elektryczny minivan trafi do sprzedaży.