Octavia po liftingu i nieco droższa
W polskich salonach Skody można już zamawiać odświeżoną wersję najpopularniejszego modelu na polskim rynku, czyli Octavii.
Choć na oficjalne wyniki sprzedaży aut nowych w 2016 r. musimy jeszcze chwilkę poczekać, to niemal ze 100-proc. pewnością możemy stwierdzić, że najpopularniejszym modelem pozostaje Skoda Octavia. Kompaktowa Skoda po jedenastu miesiącach ubiegłego roku miała na swoim koncie 15 535 zarejestrowanych egzemplarzy i była pod tym względem zdecydowanym liderem polskiego rynku z udziałem na poziomie 4,2 proc. Co ciekawe, popularność Octavii cały czas rośnie - osiągnięty w pierwszych jedenastu miesiącach minionego roku wynik jest lepszy aż o 21,8% od tego z analogicznego okresu 2015 r.
W rozpoczętym właśnie roku Octavia powalczy o utrzymanie pozycyji lidera już zmodyfikowaną wersją. Gruntownie odświeżona trzecia generacja najpopularniejszej Skody to przede wszystkim dość radykalnie zmieniona przednia część nadwozia z dzielonymi światłami wykonanymi całkowicie w technologii LED. Pierwsze opinie na temat tych zmian są dość mieszane, ale być może, kiedy odświeżona Octavia nam się już opatrzy, więcej osób bardziej łaskawym okiem będzie oceniać te modyfikacje. Z drugiej strony atrakcyjny design nigdy nie był najważniejszym atutem modeli Skody, więc i tym razem raczej powyższe modernizacje nie powinny negatywnie odbić się na wynikach sprzedaży.
Tym bardziej, że odświeżona Octavia będzie oferować nowe funkcjonalności. Wyposażenie obejmuje innowacyjne systemy wspomagania kierowcy podczas jazdy oraz rozbudowane usługi online, które dają właścicielowi większy komfort użytkowania oraz możliwość efektywniejszego zarządzania samochodem.
Niewątpliwą zaletą kompaktowej Skody pozostanie również bardzo szeroka gama dostępnych wersji. Poza dwoma rodzajami nadwozia - 5-drzwiowy liftback oraz kombi - Octavia będzie oferowana w czterech wersjach wyposażenia, w aż 18 wersjach silnikowych (silniki TSI, TDI oraz CNG), z manualną oraz dwusprzęgłową przekładnią DSG oraz z napędem na przód bądź 4x4. A pamiętajmy, że pojawią się jeszcze w ofercie odmiany RS oraz Scout.
Ceny Octavii po liftingu zaczynają się od 66 670 zł za 85-konną wersję z silnikiem 1.2 TSI w wariancie Active. Za litrową wersję 1.0 TSI 115 KM trzeba zapłacić minimum 72 450 zł, zaś za 180-konną jednostkę TSI co najmniej 88 710 zł. Oferta jednostek wysokoprężnych rozpoczyna się od kwoty 79 190 zł (1.6 TDI 90 KM), a za najmocniejszego diesla trzeba będzie zapłacić 113 290 zł. Dopłata do wersji kombi jest różna w zależności od wersji wyposażenia i silnika, ale oscyluje w granicach 4 tys. zł. W porównaniu do ustępującej odmiany ceny odświeżonej wersji są wyższe od ok. 2,5 do 4 tys. zł.
W standardzie Skoda Octavia ma zapewniony pakiet przeglądów na pierwsze cztery lata lub na 60 000 km przebiegu.