Nowe BMW X5 oficjalnie zaprezentowane
Jeszcze wczoraj w sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego BMW X5. Były to nieoficjalne przecieki, ale już kilka godzin po tym, bawarski producent postanowił oficjalnie zaprezentować swoje najnowsze dzieło w Internecie. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się nowe BMW X5.
Być może wiele osób widząc zdjęcia nowego BMW X5 w sieci, nawet nie zwróciłoby uwagi na zmiany, które są dość subtelne i nie zdradzają tego, że jest to zupełnie nowy, przynajmniej zdaniem producenta model. Nowe BMW X5 przeszło raczej głęboki facelifting dostając wiele elementów charakterystycznych dla innych modeli w ofercie: światła, przeprojektowany grill, liczne wstawki w zderzaku etc.
Podobne zmiany znajdziemy we wnętrzu - zastosowano jedynie najnowsze rozwiązania z innych modeli, poprawiono wygląd konsoli centralnej oraz jakość materiałów. Ogólnie rewolucji nie doświadczymy, ale poważny skok jakościowy i poprawki stylistyczne wychodzą modelowi na zdrowie. Na uwagę zasługują cztery osobne zegary przed oczami kierowcy oraz spory, 10-calowy wyświetlacz Control Display Control.
Sporo zmian mamy również na tylnych fotelach. Teraz kanapę możemy składać w proporcjach 40:20:40, zaś po jej całkowitym złożeniu pojemność bagażnika wzrasta z 650 do aż 1870 litrów. Miłośnicy upychania różnych rzeczy po kątach docenią obecność licznych schowków - np. w boczkach drzwi zmieści się 1,5-litrowa butelka. Nowość jest o 29 mm dłuższa, 5 mm szersza oraz 14 mm niższa od poprzednika. A jak to przekłada się na realne wymiary?
Nowe BMW X5 mierzy 4886 mm długości, 1938 mm szerokości oraz 1762 mm wysokości. Rozstaw osi pozostał bez zmian i mierzy 2933 mm. Mimo, że nowość jest większa od poprzednika, zdaniem producenta waży o ponad 90 kilogramów mniej. A jak wygląda oferta silnikowa w Europie? Po premierze jesienią pojawią się 3 modele do wyboru. Będzie to między innymi xDrive30d z 3,0-litrowym poprawionym silnikiem Diesla o mocy 258 KM.
Jeśli ktoś szuka większej dawki emocji, będzie mógł się zdecydować na wariant xDrive50i z nowym silnikiem V8 o pojemności 4,4-litra o mocy 450 KM. Ciekawą alternatywą będzie model M50d M Performance z potrójnie doładowanym 6-cylindrowym dieslem o mocy 381 KM, który przyspieszy od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy. Wszystkie modele będą wyposażone w 8-biegową skrzynię automatyczną.
W grudniu oferta BMW X5 rozszerzy się o nowe warianty: xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d oraz pierwszy w historii modelu wariant z napędem na tylną oś sDrive25d. A jak Wam podobają się zmiany w X5? Wyładniał?