Nowa Mazda 3 na gwiazdkę? Znamy ceny i wyposażenie
Choć dopiero w marcu do Polski dotrą pierwsze egzemplarze nowej Mazdy 3, to jednak już teraz w salonach tej japońskiej marki można składać zamówienia na nową odmianę kompaktowego modelu. Jak zapewniają przedstawiciele Mazdy, dzięki bogatemu wyposażeniu standardowemu Mazda 3 niczym nie będzie ustępować innym modelom z segmentu premium.
Nowa Mazda 3 zadebiutowała oficjalnie w listopadzie na wystawie samochodowej w Los Angeles. Model ten ma otwierać nowy rozdział w historii marki, m.in. poprzez wprowadzenie nowej filozofii silnika Skyactiv-X, który jest wprawdzie jednostką benzynową, ale posiada pewne cechy typowe do tej pory dla silników wysokoprężnych (wykorzystanie zapłonu samoczynnego).
Nowa "trójka" została zaprojektowana także z myślą, by zapewnić jak najlepszy komfort akustyczny w jej wnętrzu. Z jednej strony postawiono na jak najlepsze wyciszenie kabiny, a z drugiej na najwyższą jakość doznań słuchowych poprzez wprowadzenie do oferty opcjonalnego systemu przestrzennego nagłośnienia opracowanego wspólnie z firmą Bose.
Mazda 3 będzie oferowa, jak dotychczas, w wersji sedan oraz hatchback. Do wyboru będą dwa silniki benzynowe. Wspomniany Skyactiv-X generuje moc 181 KM, zaś podstawowa jednostka Skyactiv-G dysponuje 122 KM. Oba warianty będą mogły być wyposażone bądź w 6-biegową przekładnię manualną, bądź 6-stopniowy automat. Tylko jednak mocniejsza odmiana i tylko w wersji hatchback będzie oferowana z napędem na wszystkie koła.
Napęd na wszystkie koła i-Activ AWD wykorzystuje czujniki wykrywające „obciążenie pionowe czterech kół” i stale współpracuje systemem G-Vectoring Control+ (GVC+), zwiększającym przyczepność kół . Obydwa systemy wspólnie odpowiadają za rozdzielanie momentu obrotowego pomiędzy koła osi przedniej i tylnej. Ponadto, udoskonalony system i-Activ AWD zmniejsza ogólne straty ponoszone na oporach mechanicznych – są one o około 60% mniejsze niż dotychczas.
Nowa generacja kompaktowej Mazdy będzie oferowana z nowymi poziomami wyposażenia: Kai, Kanjo, Hikari oraz Enso.
W podstawowej wersji Kai otrzymamy m.in. wspomniany już system GVC+, inteligentne wspomaganie hamowania, system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, system rozpoznający znaki drogowe, układ utrzymający auto na danym pasie ruchu, tylne czujniki parkowania, manualną klimatyzację, kolorowy, 7-calowy wyświetlacz systemu head-up, układ multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala oraz nawigacją, przednie reflektory diodowe, a w wersji Skyactiv-X matrycowe reflektory diodowe z systemem oświetlenia adaptacyjnego.
W wersji Kanjo otrzymamy do powyższego automatyczną klimatyzację, przednie czujniki parkowania, kamerę cofania, podgrzewane wycieraczki, kierownicę oraz przednie fotele, system dostępu bezkluczykowego oraz elektrochromatyczne lusterka wewnętrzne oraz zewnętrzne.
Wersja Hikari jest bogatsza o takie elementy jak system nagłośnienia Bose z 12 głośnikami, system monitorujący ruch poprzeczny przed autem, system wspomagający hamowanie podczas cofania, system kamer 360○, przyciemniane tylne szyby. Do tej wersji będzie można zamówić także pakiet Luxury Black, który zawiera czarną tapicerkę skórzaną, fotel kierowcy z pamięcią ustawień oraz regulacją odcinka lędźwiowego.
I wreszcie topowa odmiana Enso, która zawiera białą (sedan) bądź burgundową (hatchback) tapicerkę skórzaną oraz wspomniany wyżej fotel kierowcy z pamięcią ustawień oraz regulacją odcinka lędźwiowego.
Ceny Mazdy 3
nadwozie/silnik | Kai | Kanjo | Hikari | Enso |
hatchback/sedan | ||||
2.0 Skyactiv-G 122 KM 6MT | 94 900 | 99 900 | 109 900 | - |
2.0 Skyactiv-G 122 KM 6AT | 102 900 | 107 900 | 117 900 | - |
2.0 Skyactiv-X 181 KM 6MT | 112 900 | 117 900 | 123 900 | 130 900 |
2.0 Skyactiv-X 181 KM 6AT | 120 900 | 125 900 | 131 900 | 138 900 |
hatchback | ||||
2.0 Skyactiv-X 181 KM 6MT AWD | 122 900 | 127 900 | 133 900 | 140 900 |
2.0 Skyactiv-X 181 KM 6AT AWD | 130 900 | 135 900 | 141 900 | 148 900 |