Najmniejsze Audi teraz także w terenowym wcieleniu
Audi A1 Citycarver będzie najmniejszym modelem z czterema pierścieniami, którym będziemy mogli bez większego strachu zjechać z utwardzonej nawierzchni. Jednak, jak przekonują władze niemieckiej marki, model ten będzie równie dobrze spisywał się w ruchu miejskim, a także na autostradach.
Najnowszy model z Ingolstatd będzie się nazywał Audi A1 Citycarver, choć wydawało się, gdy pojawiły się pierwsze przecieki nt. tego modelu, że otrzyma on nazwę A1 Allroad. Będzie on bazował na odmianie A1 Sportback, od którego będzie jednak miał o ok. 4 cm większy prześwit. To przede wszystkim "zasługa" inaczej zestrojonego zawieszenia, a także dostępnych w standardzie większych kół. Tu nabywca A1 Citicarver będzie miał do wyboru felgi o rozmiarze od 16 do 18 cali.
Nieco inna od Sportbacka jest także stylistyka nadwozia. Znajdziemy tu znaną z modeli z rodziny Q charakterystyczną, ośmiokątną atrapę chłodnicy Singleframe pomalowaną na czarno. Do tego mamy aluminiowe osłony podwozia w przedniej i tylnej części auta, przeprojektowane nadkola oraz progi boczne w czarnym kolorze.
Paleta dostępnych kolorów nadwozia obejmuje dziewięć różnych lakierów, które będzie można połączyć z dwoma kontrastowymi kolorami dachu (czarny oraz szary).
Wnętrze nowej wersji Audi A1 jest powtórką większości rozwiązań, które znamy już z kabiny "A-jedynki". Pojawiły się jedynie nowe akcenty stylistyczne w odcieniach mięty, miedzi, pomarańczy oraz srebrzysto-szare. Do wyboru będą cztery wersje wyposażeniowe, w tym m.in. wersja S Line.
Naturalnie wewnątrz nie zabraknie nowoczesnych rozwiązań informacyjno-rozrywkowych. Najważniejsze informacje znajdziemy w pełni cyfrowym panelu Audi virtual cocpkit, w tym także wskazania nawigacji MMI z funkcją Google Earth oraz informacjami o ruchu drogowym online. Centrum dowodzenia systemem multimedialnym stanowi 10,1-calowy ekran dotykowy, jednak dostępny jest także wybór głosowy poszczególnych funkcji.
Audi nie zdradza jeszcze żadnych szczegółów nt. dostępnych wersji silnikowych. Jeśli gama dostępnych silników będzie podobna do odmiany A1 Sportback, można się więc spodziewać 3-cylindrowej jednostki benzynowej o mocy 95 KM, ale również 200-konnego silnika z turbodoładowaniem.
Sprzedaż Audi A1 Citycarvera rozpocznie się jeszcze latem tego roku, choć pierwsze dostawy zaplanowano na początek jesieni. Ceny najnowszego modelu z Ingolstadt nie są jeszcze znane.