Mitsubishi przedstawiło plan trzyletni
Ostatnimi czasy modne stało się ogłaszanie przez koncerny motoryzacyjne planów rozwojowych. Moda ta nie ominęła i Mitsubishi, które przedstawiło plan trzyletni "Drive for Growth", w ramach którego zamierza zwiększyć o ponad 30% swoją sprzedaż oraz uzyskane przychody, a także wprowadzić na rynek sześć zupełnie nowych modeli.
Jeżeli uda się zrealizować założone plany, wówczas oznaczałoby to, że rocznie Mitsubishi będzie sprzedawać ok. 1,3 mln samochodów, a przychody wzrosną do 2,5 bln jenów. Jednocześnie japoński koncern chce zwiększyć poziom marży operacyjnej z 0,3% w ubiegłym roku do co najmniej 6% w 2019 r.
Aby zrealizować powyższe cele, Mitsubishi zamierza zwiększać rocznie nakłady inwestycyjne o 60% do 137 miliardów jenów w 2019 r., czyli do poziomu 5,5% w stosunku do sprzedaży. O 50%, do 133 miliardów jenów, wzrosną natomiast wydatki na badania i rozwój do końca ogłoszonego planu trzyletniego. Łączne nakłady inwestycyjne w ciągu najbliższych trzech lat wyniosą aż 600 miliardów jenów.
W ciągu trzech najbliższych lat na rynku pojawi się 11 nowych aut, przede wszystkim w segmencie SUV-ów i pickupów z napędem na cztery koła. Wśród nich będzie sześć całkowicie nowych aut na rynku, w tym debiutujący właśnie w Polsce Eclipse Cross. Już za trzy lata Mitsubishi oczekuje, że pięć najlepiej sprzedających się globalnie modeli, które będą reprezentować segmenty SUV, 4WD i hybrydowy (PHEV), stanowić będzie aż 70% całkowitej wielkości sprzedaży koncernu. Japończycy będą inwestować również w modele z czystym napędem elektrycznym. Pojawią się one w najważniejszych segmentach rynku, a także w klasie minisamochodów, czyli tzw. kei cars.
Niestety, istnieje ryzyko, że nie wszystkie nowe modele Mitsubishi pojawią się na europejskim rynku. Japońska marka planuje ekspansję rynkową przede wszystkim w rejonie Azji Południowo-Zachodniej, w Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Do 10% ma wzrosnąć udział marki w państwach Azji Południowo-Wschodniej. Zostanie także wzmocniona działalność sprzedażowa w USA, a obecność w Chinach wzrośnie dzięki wprowadzeniu na rynek takich modeli jak Outlander czy Eclipse Cross.