Mercedes-Maybach GLS – z najwyższej półki
Wczoraj informowaliśmy o najmocniejszej odmianie flagowego SUV-a Mercedesa, dziś natomiast przedstawiamy najbardziej luksusową wersję tego modelu. Nie oznacza to jednak, że Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC nie będzie miał się czym pochwalić, jeśli chodzi o napęd i uzyskiwane osiągi.
Jeśli ktoś nie dostrzeże jednego z kilku emblematów Maybacha rozmieszczonych w różnych miejscach na karoserii, to wersję tę powinien rozpoznać m.in. po pionowych, chromowanych listwach na osłonie chłodnicy, które tworzą tworzą efekt prążków, czy też chromowanych akcentów wokół bocznych szyb oraz w osłonach progów. Nabywca będzie miał do wyboru 22- lub 23-calowe obręcze oraz osiem kombinacji kolorystycznych dwukolorowego nadwozia. W tylnej części nadwozia uwagę przyciągać będzie przede wszystkim ozdobna oprawa rur wydechowych.
Ciekawym, ale i mocno ekstrawaganckim rozwiązaniem są elektrycznie rozkładane stopnie progowe wykończone anodowym aluminium, które ułatwiać mają dostęp do wnętrza Mercedesa-Maybacha GLS. Przy zamkniętych drzwiach są one schowane za osłonami progów bocznych, natomiast po ich otwarciu wysuwają się w ciągu ok. 1 s.
Nawet nie wybierając żadnych dodatków, wykończenie i wyposażenia wnętrze Mercedesa-Maybacha GLS jest ultra luksusowe. Z uwagi na przestronność z tyłu model ten jest dostępny wyłącznie z dwoma rzędami siedzeń. Dwa zewnętrzne tylne siedzenia można rozłożyć elektrycznie. Fotele, deska rozdzielcza oraz inne elementy wnętrza auta, które mogą mieć styczność z człowiekiem, są standardowo wykończone skórą nappa, a na życzenie oferowane są także poduszki i inne skórzane obicia. Izolacja akustyczna kabiny została ulepszona poprzez zamontowanie stałej przegrody i półki bagażowej za tylnymi siedzeniami.
Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy ponadto elektrycznie otwierane panoramiczne okno dachowe, wentylowane fotele z funkcją masażu czy też osobny klimatyzator dla tylnych siedzeń. Funkcjami z zakresu komfortu i rozrywki można sterować z poziomu tylnych siedzeń za pomocą standardowego tylnego tabletu MBUX w konsoli środkowej lub podłokietniku między fotelami.
Opcjonalnie dostępna jest natomiast konsola środkowa w drugim rzędzie siedzeń w wersji 4-miejscowej. Konsola ta oferowana jest z rozsuwanymi, rozkładanymi stolikami, a nawet z lodówką z miejscem na butelki szampana. Oferta akcesoriów zawiera m.in. srebrne kieliszki do szampana.
Przy okazji tego modelu nieco na dalszy plan schodzi układ napędowy, co jednak nie oznacza, że Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic nie ma czym się pochwalić. Silnik V8 biturbo o pojemności 4 litrów jest ten sam co w Mercedesie-AMG GLS 63 4Matic+, jednak został on dopracowany pod kątem tego modelu. Generuje on 558 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 730 Nm. Jednostka benzynowa współpracuje z 48-woltową instalacją elektryczną EQ Boost, która dostarcza dodatkowe 22 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego.
Mimo sporej masy własnej Mercedes-Maybach GLS jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 4,9 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Średnie spalanie tego modelu powinno oscylować w granicach 11,7-12 l/100 km.
Standardem w tym modelu jest ponadto pneumatyczne zawieszenie Airmatic lub opcjonalne, w pełni aktywne zawieszenie E-Active Body Control. Po raz pierwszy do wyboru jest specjalny program jazdy Maybach, którego zadaniem jest zapewnienie jeszcze większego komfortu zwłaszcza dla podróżujących z tyłu.
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC trafi na rynek w drugiej połowie 2020 r.