Kolejna wersja Octavii zmodernizowana
Facelifting Octavii zatacza coraz szersze kręgi. Po wariantach liftback, kombi oraz przed paroma dniami RS przyszła pora na "uterenowioną" odmianę czeskiego kompaktu.
Niespodzianki żadnej nie ma i zmiany stylistyczne Octavii Scout są identyczne, jakim poddane zostały wcześniejsze wersje modelu. Mamy więc dość mocno zmieniony przód nadwozia z przeprojektowanym zderzakiem, szerszą atrapą chłodnicy, nowymi reflektorami i nową maską silnika. W porównaniu do standardowego kombi wariant Scout ma podwyższone o 30 mm zawieszenie. Do tego otrzymał dodatkowe osłony na progi i nadkola, przewody paliwowe oraz hamulcowe oraz podwozie.
Terenowy charakter podkreślają jednak nie tylko podniesione zawieszenie oraz osłony. Standardowym elementem wyposażenia tej wersji jest napęd na 4 koła z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym. Lepsze właściwości terenowe uzyskano poprzez zwiększenie kąta natarcia i zejścia do odpowiednio 16,6 oraz 14,5 stopnia. Standardem jest również system Electronic Differential Lock na przedniej oraz tylnej osi, działający w podobny sposób do blokady mechanizmów różnicowych. Kolejnym elementem standardowego wyposażenia jest funkcja Off-Road, która pomaga m.in. podczas zjazdu ze stromego wzniesienia, samodzielnie operując pedałem przyspieszenia oraz hamulcem.
Tak jak i pozostałe odmiany Skody Octavii, tak i Scout może pochwalić się przestronnym wnętrzem, bagażnikiem o pojemności od 610 do 1740 litrów i o szerokości ponad 1 metra oraz licznymi rozwiązaniami ułatwiającymi bezpieczne umocowanie bagażu. Ponadto nie brak licznych przydatnych rozwiązań z rodziny Simply Clever, jak chociażby podgrzewana kierownica czy siedzenia z systemem Thermo-Flux, który od czasu do czasu zwiększa przepuszczalność powietrza, co zapewnia komfortową jazdę w różnych warunkach pogodowych. W zależności od wersji silnikowej Skoda Octavia Scout jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie do dwóch ton.
A jeśli mowa o jednostkach napędowych, to Scout będzie oferowany w trzech wariantach. Nowością w ofercie będzie dwulitrowy silnik TDI o mocy 150 KM współpracujący z 7-stopniową przekładnią DSG. W tej odmianie uterenowiona Octavia przyspiesza do 100 km/h w 9,1 s i zużywa średnio 5,0 l/100 km. Drugi wariant wysokoprężny ma pod maską też dwulitrowy silnik ale o mocy 184 KM. W tej odmianie pierwszą setkę można osiągnąć w 7,8 s, spalając średnio 5,1 l na każde 100 km.
Jedyny w ofercie silnik benzynowy to 1,8-litrowa jednostka TSI o mocy 180 KM. W tej odmianie sprint od 0 do 100 km/h trwa 7,8 s, a średnie zużycie benzyny wynosi wg danych katalogowych 6,8 l/100 km.