W lutym ŠKODA dostarczyła prawie 100 tysięcy pojazdów do klientów na całym świecie
W lutym ŠKODA dostarczyła 90 900 pojazdów do klientów na całym świecie, czyli o 2 proc. mniej niż w tym samym miesiącu w poprzednim roku. Wpływ na niewielki spadek dostaw miała sytuacja na największym światowym rynku w Chinach. Największy wzrost odnotowano w Europie Zachodniej (o 7,2 proc.) i w Europie Wschodniej (o 13,1 proc.). Najpopularniejszym modelem wśród klientów pozostaje bestsellerowa OCTAVIA, a coraz większym zainteresowaniem cieszą się SUV-y marki, których oferta poszerzyła się w tym roku o nowy model KAMIQ.
- Jednym z motorów napędowych dla sprzedaży samochodów ŠKODY na całym świecie jest udana ofensywa marki w segmencie SUV-ów. W marcu, podczas Genewa Motor Show zaprezentowaliśmy trzeci model w tym segmencie: ŠKODĘ KAMIQ. Auto łączy przestronność SUV-ów ze zwinnością samochodów kompaktowych i zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne. Dzięki temu modelowi nie tylko odpowiadamy na potrzeby najbardziej wymagających klientów, ale także trafiamy do nowych grup odbiorców – mówi Alain Favey, Członek Zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu.
W Europie Zachodniej ŠKODA dostarczyła w lutym 41 100 samochodów, czyli o 7,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie w poprzednik roku (38 000 samochodów w 2018 r.). Dwucyfrowy wzrost odnotowano w Niemczech (o 11,5 proc.), Szwajcarii (o 36,4 proc.), Danii (o 48 proc.), Portugalii (o 28,9 proc.) i Francji (o 14,4 proc.).
W Europie Wschodniej ŠKODA zwiększyła dostawy o 13,1 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem w poprzednim roku. Największy wzrost o 31,5 proc. odnotowano w Serbii.
W Europie Środkowej dwucyfrowy wzrost odnotowano na rynku w Słowenii (o 30 proc.). Sprzedaż podniosła się także w Polsce o 1,2 proc. (do 6 200 pojazdów) i na Węgrzech o 3,5 proc. (do 1 200 pojazdów). W związku z ogólnym spadkiem dostaw na czeskim rynku samochodowym, ŠKODA dostarczyła w Czechach o 14,7 proc. mniej pojazdów niż w lutym poprzedniego roku.
W Rosji ŠKODA potwierdziła ubiegłoroczny sukces dostarczając do klientów o 0,9 proc. więcej pojazdów niż w lutym 2018 roku. Znaczny wzrost odnotowano w Algierii, gdzie do klientów trafiło 1 700 samochodów, czyli o 418 proc. więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku.
Tendencja spadkowa na całym rynku motoryzacyjnym w Chinach wpłynęła również na dostawy ŠKODY. Na rynku chińskim marka odnotowała spadek o 18,4 proc. w stosunku do lutego poprzedniego roku.