Nowa innowacyjna opona zimowa MICHELIN Alpin 6
Michelin wprowadza na europejski rynek zimową oponę do samochodów osobowych MICHELIN Alpin 6. Nowa opona zapewnia najwyższe osiągi – od nowości do zużycia – oferując trwałość większą średnio o 20 proc. od konkurencyjnych opon premium*.
Nowa MICHELIN Alpin 6 pokazuje swoją przewagę nie tylko gdy jest nowa, lecz także gdy osiągnie dopuszczalny poziom zużycia. W oponie zastosowano trzy innowacyjne technologie, między innymi ewolucyjnie samoregenerującą się rzeźbę bieżnika. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD* dowiodły, że opona Alpin 6 po osiągnięciu dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika hamuje na śniegu o 5,9 m krócej od średniej opon konkurentów oraz zapewnia lepszą trakcję na zaśnieżonych podjazdach.
Innowacyjne technologie zastosowane w MICHELIN Alpin 6
• Samoblokujące się lamele 3D w kształcie kropli wody, które otwierają i rozszerzają się wraz ze zużywaniem się bieżnika, zapewniając większą przyczepność i lepsze odprowadzanie wody i śniegu spod opony.
• Ukośne zagłębienia na dnie rowków, które wzmacniają trakcję i hamowanie na śniegu.
• Dwuwarstwowa mieszanka bieżnika, która wraz ze zużywaniem się opony zapewnia elastyczność i przyczepność na śniegu i w warunkach zimowych niezależnie od głębokości pozostałego bieżnika.
Nowa opona nie ma wskaźnika zużycia (w warunkach zimowych) na poziomie 4 mm, ponieważ zapewnia osiągi do dopuszczalnego przepisami poziomu 1,6 mm. Zamiast wskaźnika zimowego w rowkach nowej opony znajdziemy wskaźniki procentowego zużycia bieżnika na poziomie 75, 50 i 25 proc. MICHELIN Alpin 6 jest obok opon MICHELIN CrossClimate+, MICHELIN Agilis CrossClimate+ oraz MICHELIN Primacy 4 kolejną pozycją w gamie opon Michelin oferujących osiągi od nowości do zużycia.
* (1) Od nowości do zużycia opony MICHELIN Alpin 6 w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższają próg przyczepności na mokro ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Certyfikat 3PMSF dla nowej opony i znakomita trakcja na śniegu opony z dopuszczalnym poziomem zużycia. Testy przyspieszania/trakcji przeprowadzone przez TÜV SÜD w grudniu 2017 r. Zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.
(2) Na podstawie wyników testów hamowania na śniegu przeprowadzonych przez TÜV SÜD na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych na VW Golf 7 w porównaniu z oponami premium konkurentów**. Definicja zużycia – patrz pkt (1).
(3) Na podstawie wyników testów przyspieszania/trakcji na śniegu przeprowadzonych przez TÜV SÜD na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych na VW Golf 7 w porównaniu z oponami premium konkurentów**. Definicja zużycia – patrz pkt (1).
(4) Na podstawie wyników testów trwałości przeprowadzonych przez DEKRA TEST CENTER na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych na VW Golf 7 w porównaniu z oponami premium konkurentów**. Definicja zużycia – patrz pkt (1).
Test trwałości w warunkach przeciętnego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km przy głębokości bieżnika 1,6 mm. We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.
** Opony premium konkurentów: BRIDGESTONE BLIZZAK LM001 Evo, CONTINENTAL WinterContact TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR Ultra Grip 9, PIRELLI Cinturato Winter i NOKIAN WRD4.