Flagowa hybryda Mitsubishi po zmianach
Po pięciu latach obecności na rynku przyszedł czas na większe zmiany w hybrydowym SUV-ie Mitsubishi. Cieszący się całkiem sporą popularnością na europejskim rynku model japońskiej marki po zmianach ma utrzymać pozycję w czołówce hybryd typu plug-in.
Nową odmianę Mitsubishi Outlandera PHEV po raz pierwszy będzie można zobaczyć już na początku marca podczas wystawy samochodowej w Genewie. Najważniejsza zmiana dotyczyć będzie napędu w tym modelu. Pracująca w cyklu Atkinsona, 2,4-litrowa jednostka zastąpiła wcześniejszą dwulitrową, pracującą w standardowym cyklu Otto. Zmiana pozwoliła uzyskać wyższy moment obrotowy, płynniejszą pracę i lepsze osiągi.
Przełożyło się to na większą wydajność generatora, a także większą o 10% moc silnika. Ponadto zwiększona została pojemność akumulatora trakcyjnego oraz jego moc.
Do znanych z poprzedniej generacji modelu trybów Normal i 4WD LOCK dodano dwa dodatkowe tryby jazdy. Tryb Sport zapewnia kierowcy bardziej bezpośrednią kontrolę nad autem, zapewniając przy tym większą przyjemność z jazdy krętymi drogami. Z kolei tryb Snow zapewnia większą pewność jazdy na pokrytych śniegiem lub śliskich nawierzchniach.
Odnowiony Outlander PHEV zmieni się także stylistycznie. Poznamy go m.in. po nowych LED-owych reflektorach, prostokątnej oprawie świateł przeciwmgielnych, mocniej zarysowanej osłonie chłodnicy Dynamic Shield i przedniej osłonie pod silnikiem. Ponadto w tylnej części nadwozia pojawił się większy spojler.
W kabinie natomiast pojawiły się lepszej jakości materiały, m.in. pikowana, skórzana tapicerka, zaprojektowane od nowa, profilowane przednie fotele, zmienione przełączniki, nowa tablica przyrządów, nowe wykończenia oraz gniazda A/C.
Mitsubishi Outlander PHEV był najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym plug-in w Europie w 2015, 2016 i 2017 roku. Łącznie Europie sprzedano ponad 100 000 sztuk, przy globalnej sprzedaży na poziomie ponad 140 000 egzemplarzy.