Bugatti Divo: Bestia, choć nieco inna niż Chiron
Wprawdzie do pierwszej setki rozpędzają się w identycznym czasie, jednak Bugatti Dino nie jest w stanie osiągnąć takiej samej maksymalnej prędkości jak Chiron. Nowość francuskiej marki ma jednak, jak zapewniają jej władze, zapewniać znacznie lepsze właściwości jezdne podczas jazdy po bardziej krętych odcinkach drogi.
Bugatti Divo – nazwa modelu pochodzi od francuskiego kierowcy wyścigowego Alberta Divo, który w 1928 i 1929 r. zwyciężał w słynnym długodystansowym wyścigu Targa Florio na drogach Sycylii – zaprezentowany został podczas tegorocznej edycji Monterey Car Week. Kosztuje 5 mln euro, choć akurat ta informacja nie ma już większego znaczenia, gdyż wszystkie 40 egzemplarzy tego supersportowego modelu znalazły już swoich właścicieli.
Porównanie na wstępie Divo i Chirona nie jest bezpodstawne, gdyż ten pierwszy model powstał na bazie tego drugiego. Pod względem technologicznym są do siebie bardzo zbliżone, jednak stylistycznie nie będzie żadnego problemu, by je od siebie odróżnić. Bez względu na to, z której strony na niego byśmy nie spojrzeli.
Divo ma znacznie ostrzejsze linie nadwozia, całkowicie nowy jest też jego przedni pas, który ma zapewnić mniejsze opory powietrza i lepsze chłodzenie silnika. Poprawa właściwości aerodynamicznych była chyba głównym zadaniem, jakie postawiono przed projektantami tego modelu. Zmiany w tym kierunku widać w każdej niemalże części - specjalnie pod tym kątem zmodyfikowano m.in. dach modelu, aktywne skrzydło w tylnej części jest wyraźnie większe niż w Chironie.
Zresztą tego typu detali jest znacznie większe. Efekt jest taki, że razem generują one aż o 90 kg większą siłę docisku, dzięki czemu Divo powinno zapewniać znacznie lepszą stabilność podczas szybkiej jazdy. Dodajmy jeszcze, że większe jest również przyspieszenie boczne i osiąga ono wartość 1,6 g. Inżynierom udało się do tego zredukować masę auta o 35 kg w porówaniu do Chirona.
Zmianom poddano również układ zawieszenia i kierowniczy, które mają zapewniać autu lepszą zwinność podczas jazdy nie tylko na prostej. O tym, że na bardziej krętej drodze Divo będzie się lepiej zachowywać niż Chiron, może świadczyć lepszy o 8 s czas przejazdu na torze testowym Nardo.
A przecież w obu modelach pod maską pracuje ta sama, 16-cylindrowa jednostka benzynowa W16 o pojemności 8 litrów i z czterema turbosprężarkami, która generuje potężną moc 1480 KM. Oba modele do 100 km/h rozpędzą się w identycznym czasie 2,4 s, jednak Bugatti Divo maksymalnie pojedzie z prędkością 380 km/h, podczas gdy Bugatti Chiron jest w stanie rozpędzić się do 420 km/h.