Szukaj

Informacje o Ford Puma

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G; choć auto bywa też pozycjonowane w segmencie B) produkowany w latach 1997-2002. Konstrukcyjnie Puma była spokrewniona z Fordem Fiesta. Stylistycznie stanowiła kontynuację fordowskiej koncepcji „New Edge”, którą zapoczątkował model Ka. Puma została dobrze przyjęta na rynku, również przez ekspertów, czego dowodem były nagrody, m.in. samochodu roku wg „Top Gear” (1998) oraz najlepszego samochodu sportowego roku 2001 wg „What Car”. Po zakończeniu produkcji, model nie doczekał się swojego następcy. Częściowo na bazie Pumy powstał natomiast Ford StreetKa.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemne, oryginalne, sportowe auto, które powstało z bardzo typowej, miejskiej Fiesty, nie mającej zbyt wiele wspólnego ze sportową jazdą. Agresywna sylwetka do dziś robi wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Ponoć kobiety uważają Forda Pumę za najseksowniejszy samochód na świecie. Założę się, że te same kobiety wybrałyby Krzysztofa Ibisza najseksowniejszym facetem globu. Wniosek pierwszy - trudno zrozumieć kobiety. Wniosek drugi - Puma jest fajna, ale jakoś zajeżdża mi tanim spojlerem. ~Luzacjusz

Ford Puma – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Puma

Cena od: 107 300 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Puma

Liczba ocen: 160
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

5,0
~Andrzej
Ford Puma II
Crossover Facelifting 1.0 EcoBoost Hybrid 155KM 114kW
Genialne autko dla osób, które po prostu lubią jeździć i prowadzić! Bardzo angażujący samochód w jazdę, dający frajdę. Do tego sporo nowych technologii, które ułątwiają jazdę np w trasie - adaptacyjny tempomat jest mega wygodny w trasie ale i w korkach. Auto jest dynamiczne, silnik i te 155KM dają możliwość szybkiego przyspieszenia, zawieszenie trzyma to auto na asfalcie jak by to było coupe. Bardzo jestem zadowolony z zakupu i polecam, jeśli ktoś lubi wygodę i frajdę z jazdy. Praktycznosć też super, bo bagaznik jest olbrzymi - mieści więcej niż mój poprzedni focus.
4,9
~cds
Ford Puma II
Crossover Facelifting 1.0 EcoBoost Hybrid 155KM 114kW
Zdecydowanie polecam - ogolnie hasło z innej marki, ale ten mały samochodzik potrafi dac "Radość z jazdy" Bralismy przed zakupem pod uwage tylko Toyote yaris cross i Forda pume (z załozenia samochód do miasta) - wybór padł na pume i tego nie załujemy. Wizualnie zdecydowanie bardziej spodobała sie nam puma szczegolnie w srodku - po lifcie wyglada duzo "swiezej" i jest bardziej wyciszona od Toyoty. Prowadzenie Forda tez wypada duzo lepiej - za Toyota przemawiało tylko nizsze spalanie po dłuzszych jazdach probnych wychodziło ze Yaris pali mniej od Pumy o ok 1,5-2 l/km, ale za to kosztuje ok 15tys wiecej tak samo wyposazony (wiec ile trzeba przejechac zeby kwota zakupu sie wyrównała niech sobie kazdy przeliczy). My przez 5 lat przejezdzamy ok 80tys (i sprzedajemy ) wiec toyota w naszym przypadku wychodzi drozej, a na dodatek w Fordzie dostałem 4 lata darmowego serwisu i 1 rok ub. w gratisie i oczywiscie jak wspomnialem "Radość z jazdy"
4,4
~p4dev1
Ford Puma II
Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 155KM 114kW
Idealny samochód do miasta który sprawdzi się też na rodzinne wycieczki (2+2). Z rzeczy które które go wyróżniają na tle innych: - pojemny, przemyślany bagażnik, - łatwość manewru w mieście / na parkingu, - przyspieszenie, elastyczność silnika, - bardzo płynnie działająca automatyczna skrzynia biegów, - bardzo dobre trzymanie się drogi, - ogólna frajda z jazdy :) Co wkurza? - do kultury pracy 3 cylindrów trzeba się przyzwyczaić, - mogło by być ciut lepsze wykończenie wnętrza, - drobne usterki z oprogramowaniem (typu pół ekranu czarne) - brak możliwości stałego wyłączenia Auto-Start-Stop Podsumowując całościową ocenę (w skali 1-6) dałbym 4+.

Raporty spalania Ford Puma

Liczba raportów: 190
Średnie spalanie dla Ford Puma
5,8 – 10,5
l/100 km
4,6
l/100 km
7,2 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Ford Puma II
Crossover ST 1.5 EcoBoost 200KM 147kW
Forda Pumę ST mam od roku, przejechałem ponad 30 000 km. Spalanie ustabilizowało mi się na poziomie 8l/100 km i jeśli tej wartości nie przekroczę uważam tydzień za spokojny ;) Bywało, że średnie spalanie wskazywało wartość 9,5l, ale był to wynik bardziej dynamicznego poruszania się po drodze. A poruszam się głównie drogami ekspresowymi i bocznymi, totalnie nie wiem jak spalanie wypada w mieście. Zdarzyło mi się kilka razy zrobić próbę na zmniejszenie spalania - tempomat ustawiony na 100 km/h, droga ekspresowa. Wynik oscylował gdzieś w okolicach 6-6,5l/100 km, ale niebezpieczeństwo zaśnięcia jest tak wysokie, że można sprowadzić niebezpieczeństwo na siebie i innych użytkowników drogi ;)
7,9
Ford Puma I
Coupe 1.7 i 16V 125KM 92kW
Bałem się że puma będzie mocno paliwożerna bo tak mnie straszyli znajomi i nawet jeden mechanik. Tym czasem jestem mile zaskoczony. moja dynamika jazdy jest umiarkowana. Gdy stosuję się do ecodrivingu w trasie wzięła mi ostatnio tylko 5,8 l na 100km (dluga kreta trasa 600km prędkości 80-100km/h). Puma to auto sportowe i jak sie depnie potrafi zjesc znacznie wiecej, szczegolnie w miescie. Jadac spokojnie co jest trudne w tym samochodzie w miescie spala mi średnio ok 9l (100% jazdy miasto wojewodzkie)
7,8
Ford Puma I
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
Na trasie jadąc 100 i trzymając obroty deko poniżej 3000rpm wychodzi 6. Normalnie jeżdżąc 50/50 miasto trasa 7-7,5. Najwięcej zimą zjada w mieście 10. Może spalała by mniej, ale seryjne 195/50 R15 na to mu nie pozwalają, aczkolwiek świetnie dają bezpieczne odczucie jazdy samochodem jak po szynach. W aucie zakochuje się każdy kto choć raz dozna przyjemności pokierowania nim. Świetnie wygłuszone wnętrze, przejrzystość widzenia zza kierownicy i bardzo sprawnie działające ogrzewanie są wielkimi plusami auta. Z minusów jest tylko i wyłącznie korodujące podwozie i nadkola. Receptą na to są chlapacze, w które auto nie zostało wyposażone. Polecam :)
Ford Puma