Toyota GR Yaris - lepsza od Supry?
Toyota zbudowała pierwsze samodzielne auto sportowe spod znaku GR, choć drugie z tej stajni. GR Supra jest jednak konstrukcją opracowaną wspólnie z BMW, a GR Yaris całkowicie autorskim projektem. Legenda mówi nawet, że Tommi Makinen miał całkowicie wolną rękę przy tworzeniu tego modelu, a jedynie stylistyka i nazwa miała odpowiadać zwykłemu Yarisowi. Faktem jest natomiast to, że Toyota zbudowała GR Yarisa na potrzeby homologacyjne samochodu WRC, nad którym czuwa wspomniany Makkinen.
Toyota Yaris ma 3-cylindrowy silnik 1.6 Turbo o mocy 261 KM i momencie 360 Nm. Przyspiesza do setki w 5,5 s za sprawą napędu na cztery koła GR-Four. Ta nazwa to odniesienie do kultowej Celiki GT-Four, która była pierwszą rajdówką Toyoty z napędem na cztery koła. GR Yaris waży 1280 kg, jest sztywniejszy za sprawą płyty podłogowej będącej mieszanką przodu z Yarisa i tyłu z Corolli, a także za sprawą 259 dodatkowych spoin na nadwoziu. Jedynym 3-drzwiowym, sprzedawanym pod nazwą Yaris.