Szukaj

Co daje eLSD? Ford Focus ST vs. ST-Line

Dodano: ponad rok temu
Autor: Mateusz Raczyński
Wyświetlenia: 1 037

W kolejnym odcinku z serii "Trochę Techniki" sprawdzam, ile faktycznie daje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w nowym Focusie ST.

 

Ford Focus był pierwszym kompaktem, który pokazał światu, że nie trzeba dodawać S czy GTI do nazwy, żeby samochód dobrze się prowadził. W 1998 roku wystarczyło zastosować zawieszenie wielowahaczowe na tylnej osi. Dzisiaj to już nie takie proste, ale Ford nadal dba o to, by Focus był samochodem dla kierowcy, niezależnie od wersji.

 

W czwartej generacji Focusa pojawił się system typu Torque Vectoring Control, który ma imitować działanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Ale mamy też na planie Focusa ST z systemem eLSD, który jest prawdziwą, choć nie typowo mechaniczną, szperą. 

 

Jak duże mogą być różnice w działaniu pomiędzy tymi dwoma systemami i o ile szybszy w zakrętach może być dzięki temu hot hatch? W tym odcinku szukamy odpowiedzi.

Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting