ja kiedyś też co miesiac wymieniałem lożyska i raz obejrzałem czopy była jedna rysa słabo widoczna, łożysko sie obruciło kupiłem nowe czopy za 30zł za szt. łożysko dokręcam na maxa a potem trochę odpuszczam i jest git już 3 lata. Jak dokrecicie lożusko na maxa to się zmielą bo są stożkowe i muszą mieć trochę swobody
prawidlowa regulacja lozysk w tylnym kole polega na tym by po zlozeniu wszystkiego lekko dokrecic srube mocujaca obrocic bebnem w lewo potem w prawo- po takim zabiegu tak dokrecic srube mocujaca by podkladka przesuwala sie/ma wiekszy otwor niz gwint/przy nacisku srubokretem pod nakretka.nie opierac narzedia o beben - tylko sila reki.tak mowi serwis fabryczny. bedzie ok !!!!!
Kupujcie dobre części tak jak to było już mówione wcześniej. Posiadam passata b4 i golfa 3 też miałem problem z łożyskami. Dokręćcie na maksa a potem cofnijcie o niecałe pół obrotu. Będzie dobrze. Tak zrobił mój nowy mechanik 3 lata temu i jest dobrze. Passat przejechał już 200 tys. i nic nie słychać. Pzdr
Mi zaczely buczec orginalne przy przebiegu 200 tys km tylne,takze wytrzymalosc jest dluga,kupilem w serwisie VW jedno lozysko na kolo tylne kosztowalo 141 zl i teraz przejechalem na nich prawie 40 tys km i jest ok nic nie buczy i nie szumi,takze zakladajcie dobre lozyska jak chcecie dlugo pojezdzic na nich ale i montaz tez jest wazny aby zrobic to dobrze.Pozdrawiam
poprawne zakładanie łożysk:
-powciskać pierścienie zewnętrzne
-nałożyć towotu
-założyć wewnętrzne cześć z koronkami
-wcisnąć zimering
-dokręcić do oporu i cofnąć pół obrotu
jeżdze paskiem B3-wymieniałem łożyska ojjj ku--twa tak jak piszecie co miesiąc (dużo jeżdze)robiłem trasy -legnica (dolnśl.- termoli-południe włoch)ok 1600km.w jedną strone. po 1200 do 1400km łożysko zaczęło mi szumieć a po tem jebło. -już byłem pewny że to jest wina piasty -Ale kupiłem nowe łożysko byłem zmuszony wymienić je na drodze Zapłaciłem za nie 47euro iiiiiii założyłem tak jak zawsze tzn dokręciłem na fuul- i jeżdzedo tej pory (to było w Grudniu2008)-wniosek -do tej pory kupowałem łożyska za 38---45 a nawet 67złz gwarancją-jak było pisane 20000 tyś km -firma made in garaż ale Germany-założyłem łożysko TAG i mam z Bani-moje zdanie-chcesz jeżdzić vw nie kupuj gównianych częśći ja już się przejechałem
Świete słowa Hosse i tomi, panowie nie dokrecajcie na maksa nakretek beben musi sie swowodnie obracac po dokreceniu a jesli kolo ma jeszcze luz to juz nie wina lozyska.Pozdr
zgadzam sie z przedmowca jesli czopy sa wyslizgane i lozysko wchodzi luzno,to sie bedzie slizgac i szybko poleci.Ja zrobilem tak,ze lekko punktakiek zbilem czop,tak aby lozysko ciasniej weszlo i problem mialem z glowy.
jak macie wyrobione czopy to każde łożysko po przejechaniu kilkuset km zaczyna szumieć! Wymięcie następnym razem czopy i łożyska i będziecie mieli spokój!
Ciągle wymieniam łożyska w tylnych kołach pojeżdżę ze dwa miesiące i zaczynają buczeć później luzy no i wymiana stało się to bardzo uciążliwe a szczególnie odgłos w kabinie niczym w Starze
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu