Opel Meriva I 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2002-2010
Autor: ~romuald
Kategoria: układ kierowniczy
Przy skrętach wyłancza sie wspomaganie kierownicy i świeci się żółta kontrolka EPS
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 264
Nie wystąpiła: 32
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Freddy
3 lata temu
17
Te Merivy mają wadę - czujniki skrętu. Wycierają się w nich suwaczki i czujnik do wyrzucenia. Srednio wytrzymują ok 150tyś km. Ja auto robiłem w Gliwicach, w EPS tomauto. Chyba niecałe 500zł płaciłem ale to było poltora roku temu. PRzynajmniej dają na rok gwarancje, bo gdzie nie dzwoniłem to nikt nie dawał gwarancji bo się boją wadliwych części.
Meriva 1,3 diesel z 2008 r. przebieg 195 tyś. Podczas jazdy w mieście wyłączyło się wspomaganie.Po sprawdzeniu wpisów w internecie znalazłem wpis że ktoś dolał do zbiorniczka płynu hamulcowego pod nakrętkę i ustąpiło. Zrobiłem to samo i wszystko gra. to już trzeci dzień i jeżdżę bez problemu.
Ja naprawilem wspomaganie w Poznaniu jest firma Elektronic serwis,super fachowcy, wcześniej wysyłałem do Wrocławia ale sobie nie poradzili a ci z Poznania zrobili w 1 dzień, no i ceny mają ok.Polecam
A ja tak mam w upalne i suche lato , wcześniej raz na jakiś czas najczęściej przy parkowaniu a teraz nawet do dziesięciu razy dziennie przy skręcaniu i na prostej drodze ( jeżdżę tylko po mieście ) masakra ☹️
słabe ładowanie mozliwy zbyt duzi pobór prądu przez rozrusznik słabe kable łamią sie na mrozie przeważnie ns połączeniu klapy trzeszcząca kierownica to smarowanie esp
Przy 222 tys. km włączył się EPS zostawiając Merivę bez wspomagania, co wiadomo jest bardzo niebezpieczne więc mechanik (zaznaczyć trzeba, że sprawdzony i bardzo dobry) sprawdził wszystko z tym problemem związanym i padło hasło: sterownik główny wspomagania więc były dwie alternatywy: kolumna kierownicy bądź naprawa w tym wymiana sterownika na nowy. Oczywiście naprawa polegająca na wymianie starego na nowy sterownik. Jestem z okolic Krakowa więc przy okazji jazdy do Wrocławia zawiozłam kolumnę wraz z kluczykami od auta i w dwie godziny miałam naprawioną kolumnę z dwuletnią gwarancją - koszt: 650 zł i mechanik 200 zł więc w sumie: 850 zł. Polecam więc szukać dobrych mechaników i szukać firmy, która zajmuje się elektroniką samochodową. Tak też skąd biorą się w/w ceny to nie wiem. Poza tym jest to normalna awaria bo z wiekiem auta i przejechanych km oraz uzależnienia czy dużo jeździ się po autostradzie gdzie nie wykonuje się ciągłych skrętów czy też jazda w trybie miejskim to po prostu wycierają się styki elektr. Pozdrawiam wszystkich i życzę mniej awarii.
Miałem to samo. ESC i brak wspomagania. Na początku raz na tydzień, potem raz na 2-3 dni, a na końcu prawie cały czas. Naprawa droga, autoryzowany serwis chciał 250 zł za obejrzenie i diagnozę. Sama naprawa bardzo droga. Po przeczytaniu kilku wątków sam to naprawiłem (przynajmniej na razie): wyczyściłem klemy na aku i przesmarowałem jakimś glutem, przeczyściłem bezpiecznik od wspomagania ( ten duży, pod maska), zdjąłem plastiki pod kierownica, powyciągałem wtyczki od układu wspomagania, przedmuchałem i wsadziłem z powrotem.
Od tego momentu działa i wspomaganie nie wyłączyło się ani razu (prawie 2 tygodnie). Nie wiem, która czynność to naprawiła, ale warto to zrobić. Czas pracy jakieś 3-40 minut (nie trzeba ściągać wszystkich plastików z kierownicy tak jak ja to zrobiłem) Mam nadzieje, ze komuś to pomoże i nie wyda kilku setek (tysięcy) na bezsensowna naprawę. Pozdrawiam
Moi drodzy! Szukam od tygodnia sposobu na wyłączający się EPS. Nigdzie nie było wyjaśnione co i jak. Znalazłem wreszcie fachowca, który wybadał, że kod usterki C1517 dotyczący przegrzewania się motoru (od wspomagania) wynika z faktu, że sterownik podaje zbyt duże napięcie na silnik wspomagania. W moim przypadku jak wartość dochodziła do 16V to odcinało EPS. Koszt całej imprezy ok. 600pln - właśnie się naprawia.
Mam równiez mery 2004, i tez miałem problem z układem EPS (wyłączało się na postoju - np manewrowanie na parkingu), jak się okazalo przyczyną była uszkodzona maglownica - wymieniłem na nowy zammiennik i spokój
bzdura wystarczy kupić silnik wspomagania za 300-400 zł (nie całą kolumnę)wymienić i gotowe lub jak nie chce ci się wymieniać to podłącz te kupione odpal zgaś odpal skasują się błędy i włącz spowrotem stare . na jakiś czas pomoże. woź nowe w bagażniku bdb dostęp pod kierownicą nawet dziecko sobie poradzi. pozdrawiam
Witam wszystkich ja mam opla Meriva i miałem objawy wyłanczania się wspomagania kierownicy i zapalała się kątrolka EPS,po pojechaniu do ASO powiedzieli mi ze mam uszkodzoną kolumnę kierowniczą.Nowa kolumna kierownicza bez silnika elektrycznego kosztuje 4.700pln plus wymiana około 700pln.Bardzo mnie to zraziło i zaczełem szukać innego rozwiązania.I natknołem się z polecenia od wielu forumowiczów opla na warsztat ktury specializuje się w tego typu naprawach.Naprawa trwała około dwuch dni i całkowity koszt wyniósł 1,900pln
Warsztat znajduje się wPiaseczne pod Warszawą telefon 504-763-862 Polecam bardzo jestem z nich zadowolony ponieważ zaoszczędziłem ponad trzy tyśiące złotch.
Deko bzdury mówi. Sam czujnik już można kupić, silniki też, a najczęściej wina jest po stronie instalacji elektrycznej (drucik) np masy przy tym układzie.Meriva ma instalację z jakiś dziwnych drutów, które na deszczu i mrozie rwą się jak włosy
sprawdz alternator ja miałem i musiałem wymienić aletrnator wspomaganie miałem elektryczne w altrnatorze poszło mi sprzęgło i kupiłem regerowany i działa bez zażutu
Przy załączaniu sie EPS i wyłączaniu sie wspomagania w Merivie to wartośc zerowa jest dla czujnika połozenia koła kierownicy i nie ma co już sprawdzać ani nigdzie przepłacać , ale starać się kupić kolumne kierownicy wraz z silnikiem wspomagania. Ceny są różne. Opel bierze prawie 4 tys. zł. za samą kolumne bez silnika. Pozdrawiam
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu