Wietnamczycy będą chcieli podbić europejski rynek motoryzacyjny?

Chiny, Indie. Producenci z tych krajów już kilkakrotnie przymierzali się do wejścia na europejski rynek, ale jak na razie bez większych sukcesów. Niebawem do tego grona krajów, marzących o podboju Starego Kontynentu, może dołączyć Wietnam. Podczas październikowych targów Paris Motor Show będziemy mogli zobaczyć aż dwa modele marki Vinfast z tego azjatyckiego państwa. Marka ta, jak się okazuje, ma sporo wspólnego z europejską motoryzacją.

Wietnamski producent samochodów, firma Vinfast, zamierza wykorzystać paryską wystawę samochodową do prezentacji dwóch swoich modeli, którymi będzie chciała podbić nie tylko swój rodzimy rynek. W stolicy Francji będzie można zobaczyć SUV-a oraz średniej wielkości sedana - oba modele już w wersjach produkcyjnych. Jak zdradzają przedstawiciele wietnamskiej firmy większy z nich będzie miał rozmiary zewnętrzne porównywalne do BMW X5, zaś sedan do Audi A6.

Choć szczegółów technicznych obu modeli jeszcze nie znamy, to jednak co nieco o tych autach już wiemy. Przede wszystkim za ich stylistykę odpowiedzialni są projektanci z włoskiego studia stylistycznego Pininfarina. Jeśli zaś chodzi o użytą technologię, to przewijają się różne znane z branży firmy, w tym m.in. Magna International czy też austriacka firma AVL, która dostarczy Wietnamczykom silniki.

Vinfast należy do wietnamskiego koncernu Vingroup, a na jej czele stoi James DeLuca, w przeszłości wiceprezes General Motors. W czerwcu Vinfast nabyło od GM fabrykę w Hanoi oraz krajową sieć sprzedaży. W fabryce będą powstawać wyłącznie samochody wietnamskiej marki, jednak jej aspiracje są dużo większe, dlatego już trwają prace nad budową całkowicie nowej fabryki w Hai Phong. Inwestycja o wartości 1,5 mld dolarów ma sprawić, że Vinfast stanie się ważnym graczem przynajmniej w rejonie Azji Południowo-Wschodniej.

Obecnie w Wietnamie najwięcej samochodów sprzedaje Kia z 26-proc. udziałem w rynku, a za jej plecami znajdują się Toyota, Mazda, Honda oraz Ford.

Vinfast planuje rozpoczęcie sprzedaży SUV-a i sedana, których nazw jeszcze nie poznaliśmy, w drugiej połowie przyszłego roku. Na początku na rynku wietnamskim, a następnie sukcesywnie również na innych rynkach. Jak na razie nie ma planów, by wejść do Europy, ale obecność w Paryżu może oznaczać, że taka możliwość jest brana pod uwagę.

Początkowo roczna produkcja ma wynieść od 100 do 200 tys. samochodów, by po 2025 r. osiągnąć poziom 500 tys. aut w skali roku.

Dodano: 5 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Vinfast
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .