Peugeot Onyx dostanie rodzeństwo w postaci... skutera

Niedawno pisaliśmy o koncepcyjnym francuskim supersamochodzie. Peugeot Onyx pod względem stylistyki mocno prześciga konkurencję, choć to tylko prototyp, który pewnie nigdy nie trafi do produkcji. Nieco większe szanse ma za to mniejszy braciszek Onyxa - skuter.

Niedawno pisaliśmy o koncepcyjnym francuskim supersamochodzie. Peugeot Onyx pod względem stylistyki mocno prześciga konkurencję, choć to tylko prototyp, który pewnie nigdy nie trafi do produkcji. Nieco większe szanse ma za to mniejszy braciszek Onyxa - skuter.

Być może wielu miłośników motoryzacji nie ma pojęcia o tym, że Peugeot ma bardzo długą tradycję w budowie motocykli. Swoją pierwszą dwukołową maszynę zbudowali pod koniec XIX wieku, więc doświadczenie jest na naprawdę imponującym poziomie. Dziś w ofercie francuskiej marki znajduje się kilkanaście modeli jednośladów z silnikami o pojemności od 50 do 500 cm3.

Na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Paryżu Francuzi oprócz opisywanego już na naszych łamach 680-konnego Peugeota Onyx zaprezentują malutką, skurczoną wersję auta pod postacią ciekawego skutera. Nawiązanie stylistyczne do swojego starszego brata jest oczywiste - czarny matowy lakier oraz wstawki z surowej miedzi nie pozostawiają wątpliwości.

Skuter z pewnością wygląda niecodziennie, głównie dzięki trójkołowej konstrukcji. Oprócz tego, pojazd oferuje dwa tryby jazdy - Sport oraz Urban. W trybie sportowym pozycja kierowcy przypomina tą ze ścigaczy - kierujący pochyla się dość mocno do przodu. Po zdjęciu środkowej części skutera, pojazd przechodzi w tryb Urban, w którym pozycja jest taka sama jak w konwencjonalnym skuterze.

Moc płynie z jednostki hybrydowej, która bazuje na 0,4-litrowym silniku spalinowym. Całość przenosi moc na ogromne tylne koło z oponą w rozmiarze 200/50 ZR17. System generuje około 60 KM z momentem obrotowym wynoszącym 58 Nm. Nie jest to wiele, ale pozwala osiągnąć 150 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 2 l/100km.

Na czystym zasilaniu elektrycznym zasięg skutera wynosi 30 km przy średniej prędkości 50 km/h. W trybie mieszanym zasięg wzrasta do 500 km. Peugeot nie wspomniał nic o planach wprowadzenia tego pojazdu do seryjnej produkcji, ale będąc realistą trzeba stwierdzić, że szanse na to są niestety niewielkie.

Źródło: Carscoop

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .