Nowa technologia Volkswagena pozwoli ograniczyć jeszcze bardziej emisję tlenków azotu

Jeszcze nie tak dawno temu koncerny motoryzacyjne musiały walczyć przede wszystkim z nadmierną emisją dwutlenku węgla w swoich samochodach. Dziś, mówiąc o szkodliwym działaniu spalin, równie często porusza się również kwestię emisji tlenków azotu (NOx). Volkswagen właśnie wprowadza nową technologię, która pozwoli ograniczyć emisję tych gazów aż o 80%.

Niemiecki koncern opracował nową technologię podwójnego dozowania (Twin Dosing), która stanowi rozwinięcie stosowanego już systemu oczyszczania spalin SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), którego głównym zadaniem jest właśnie redukcja tlenków azotu ze spalin.

Nowoczesne silniki Diesla emitują mniej CO2 niż silniki benzynowe, ponieważ olej napędowy ma większą gęstość energii, a proces spalania jest bardziej efektywny. Ponieważ jednak spalanie paliwa odbywa się z większą ilością powietrza, którego głównym składnikiem jest azot, podczas spalania dochodzi do reakcji, których efektem jest nadmierna ilość tlenków azotu.

Technologia podwójnego dozowania wymaga użycia drugiego katalizatora SCR (oba ustawione są szeregowo). Ponieważ odległość dodatkowego katalizatora od silnika jest większa, temperatura spalin przed nim może być nawet o 100°C niższa. To rozszerza zakres oczyszczania spalin: nawet przy temperaturach spalin zbliżonych do temperatury panującej w silniku (500°C) system nadal jest w stanie osiągnąć bardzo wysokie współczynniki konwersji.

Najnowsze pomiary spalania w rzeczywistych testach drogowych (RDE) potwierdzają dane Volkswagena: w nowym silniku 2.0 TDI Evo z podwójnym dozowaniem poziomy NOx są zmniejszone o około 80% w porównaniu z poprzednią generacją analogicznych modeli silników.

Volkswagen będzie teraz stopniowo wprowadzał nową technologię do wszystkich swoich modeli z silnikami 2.0 TDI Evo. Pierwszym modelem z tą jednostką napędową będzie Volkswagen Passat. Jesienią na rynku pojawi się najnowsza generacja Golfa, która również otrzyma technologię podwójnego dozowania we wszystkich swoich wariantach TDI.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Volkswagen
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .