Nowa generacja Peugeota 2008. Naturalnie, także elektryczna

Po debiucie nowej generacji miejskiego Peugeota 208 przyszła kolej na jego nieco większego kuzyna. Trzeba przyznać, że Peugeot 2008 po zmianach wygląda naprawdę dobrze. Z nowoczesną stylistyką, a jakże – czerpiącą wiele z modelu 208, współgra także nowoczesny napęd. Również wzorem miejskiego malucha w gamie silnikowej nowej generacji 2008 pojawi się wariant z napędem elektrycznym.

Z pewnością wzrok innych uczestników ruchu drogowego będą przyciągać atrakcyjnie prezentujące się reflektory z motywem kłów czy też pazurów lwa. Auto dość wyraźnie urosło. Mierzy teraz 4,3 m długości, 1,7 m szerokości oraz 1,54 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,6 m. To oznacza, że jest o 14 cm dłuższe i ma o 6 cm większy rozstaw osi niż pierwsza generacja małego SUV-a. Większe rozmiary zewnętrzne przełożyły się na większą ilość miejsca dla pasażerów, a także na ich bagaże. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji siedzeń urosła z 350 do 434 l.

Wnętrze również wygląda dość znajomo, a przy tym świeżo oraz atrakcyjnie. Podobnie jak w nowym 208 mamy nową generację i-Cockpitu z cyfrowym panelem instrumentów, w tym także z efektami 3D, spłaszczoną u dołu i góry kierownicę, a w topowej wersji wyposażeniowej także 10-calowy ekran układu multimedialnego.

Zbudowany na modułowej platformie CMP Peugeot 2008 będzie oferowany w wersji benzynowej, wysokoprężnej oraz elektrycznej. Ofertę benzynową stanowią trzy warianty silnika 1.2 PureTech o mocy 100, 130 oraz 155 KM (wersja GT), z kolei wersja wysokoprężna napędzana będzie dieslem 1.5 BlueHDi o mocy 100 lub 130 KM.

Najwięcej zainteresowania (choć niekoniecznie w parze musi iść również najlepsza sprzedaż) powinna wzbudzać wersja e-2008, pod maską której pracuje silnik elektryczny o mocy 136 KM, a więc znany już z e-208 czy Opla Corsy-e. Według danych francuskiej marki bateria o pojemności 50 kWh pozwoli na pokonanie dystansu 310 km.

Do wyboru będą różne opcje ładowania baterii. Przy użyciu szybkiej ładowarki już po 30 minutach baterie powinny napełnić się do 80% pojemności. Jednak użycie domowego gniazdka sprawi, że czas ładowania może wynieść nawet 16 godzin.

Nowy Peugeot 2008 do sprzedaży trafi pod koniec roku. Egzemplarze na europejski będą wytwarzane w Hiszpanii, w fabryce Grupy PSA w Vigo. Model ten będzie również wytwarzany w Wuhan w Chinach.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Peugeot
Zobacz inne artykuły
Volvo EX90: eleganckie, bezpieczne i wydajne
Petrolhead czy eko – kim jesteś?
Większy zasięg na jednym ładowaniu, lepsze osiągi – nowy układ hybrydowy Volvo Recharge
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .