Jaguar XE już w produkcji. Konkurent dla BMW Serii 3?

Rynek aut z segmentu D, czyli samochodów klasy średniej to prawdziwe pole bitwy. Nieco hermetyczne pole, gdyż każdy nowy gracz jest witany z olbrzymią wrogością i niechęcią. Jak w tej sytuacji odnajdzie się Jaguar XE, który właśnie trafił do produkcji?

Rynek aut z segmentu D, czyli samochodów klasy średniej to prawdziwe pole bitwy. Nieco hermetyczne pole, gdyż każdy nowy gracz jest witany z olbrzymią wrogością i niechęcią. Jak w tej sytuacji odnajdzie się Jaguar XE, który właśnie trafił do produkcji?

Zdaniem producenta Jaguar XE ma być jednym z najważniejszych modeli ostatnich lat. Nie jest to sportowe coupe, ani supersamochód, ale być może model ten trafi do wielu odbiorców podnosząc słupki sprzedaży, a o to obecnie producentom chodzi. Nowość mocno nawiązuje do odmiany XF i stylistycznie już na pierwszy rzut oka przypomina prawdziwego Jaguara. To ogromny plus, gdyż za stosunkowo niewielkie pieniądze można mieć auto z kotem na masce.

Zapewne zagorzali fani marki i tradycjonaliści trochę kręcą nosem, w końcu ich marka schodzi do niższych segmentów, ale jeśli wciąż mają pojawiać się limuzyny i sportowe auta coupe, ktoś musi na to zarabiać. Wracając do stylistyki modelu, ta prezentuje się dynamicznie i elegancko, linia jest zwarta i dość muskularna, choć brakuje wielu przetłoczeń. W wersji XE S mamy 20-calowe koła, niewielki spojler oraz dwie końcówki układu wydechowego.

We wnętrzu jest spokojnie i sportowo, bez udziwnień i ekstrawagancji. Być może niektórzy będą nieco rozczarowani brakiem wielu wstawek np. z drewna lub włókna węglowego - większość to połacie skóry - ale widać taki był zamysł projektantów. Producent obiecuje natomiast spory wybór różnych wersji kolorystycznych oraz wersji wykończenia. W wyposażeniu znajdziemy wyświetlacz head-up, system infomedialny z 8-calowym wyświetlaczem, łączność WiFi, kompatybilność ze smartfonem etc.

W wariancie Jaguar XE S pod maską wyląduje doładowana jednostka benzynowa 3.0 V6 generująca 340 KM oraz moment obrotowy rzędu 450 Nm. Napęd trafi na koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Takie połączenie pozwoli przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

W konwencjonalnej wersji modelu Jaguar XE znajdziemy kilka 2-litrowych jednostek do wyboru, ale na chwilę obecną ich specyfikacje nie zostały podane. Mimo to Jaguar twierdzi, że najbardziej oszczędny silnik Diesla zużyje nawet 3,7 l/100km.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Kamil Rogala,
zdjęcia: Materia³y prasowe Jaguar
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .