Silna reprezentacja Jaguara w tegorocznym rajdzie Mille Miglia

Mille Miglia to legendarny wyścig, odbywający się na północy Włoch. Co roku przyciąga właścicieli najpiękniejszych aut zabytkowych z całego świata, w tym kultowych modeli Jaguara: XK120, C i D oraz obchodzącego 50-te urodziny E-type.

Mille Miglia to legendarny wyścig, odbywający się na północy Włoch. Co roku przyciąga właścicieli najpiękniejszych aut zabytkowych z całego świata, w tym kultowych modeli Jaguara: XK120, C i D oraz obchodzącego 50-te urodziny E-type.

12 maja we Włoszech rozpoczyna się jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych na świecie, czyli prestiżowy rajd zabytkowych modeli aut - Mille Miglia. Rywalizacja rozegra się na drogach publicznych Lombardii i Toskanii, na odcinku ponad 1000 mil. Mogą w nim brać udział jedynie te modele samochodów, które uczestniczyły w pierwotnych wyścigach w latach 1927-1957. Wyścig zakończy się 15 maja.

„Nie ma lepszego miejsca, aby świętować okrągłą rocznicę urodzin ikony stylu – Jaguara E-type – niż legendarny wyścig Mille Miglia. Ten model Jaguara jest bowiem najlepszym dowodem na to, że auta, których twórcy byli wizjonerami, przetrwały próbę czasu i wzbudzają równie wielkie emocje, co współczesne samochody sportowe” – mówi Karolina Sobkowiak, Jaguar Brand Manager.

W tegorocznej edycji Polska znów ma swoją reprezentację. Do walki o wygraną na włoskich szosach stanie Jaguar XK 140 z 1955 roku, prowadzony przez Tadeusza Wesołowskiego i pilotowany przez Pawła Nawrockiego.

Słynne modele Jaguara biorące udział w tegorocznej edycji Mille Miglia:

1950 Jaguar XK120, dwumiejscowy kabriolet – model, który ugruntował pozycję Jaguara jako jednego z najlepszych producentów samochodów sportowych. Model wygrywał wiele ważnych zawodów. Obecny na Mille Miglia 2010 samochód m.in. zdobył tytuł Golden Cup for the car, pierwszy w historii istnienia wyścigów Tulip Rally w Holandii.
1953 Jaguar C-type – ten model Jaguara jako pierwszy w historii marki wygrał wyścig Le Mans w 1951 roku. Wygrał go także w 1953 roku osiągając rekord średniej prędkości całego wyścigu ponad 100 mil/godzinę.
1956 Jaguar D-type „Long Nose” – następca C-type’a, fabrycznie budowany jako samochód wyścigowy. Pierwszy samochód, przy projektowaniu którego brano pod uwagę aerodynamikę. W 1957 roku na sześć pierwszych miejsc w wyścigu Le Mans, pięć należało do Jaguara D-type.

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .