Lexus RX dla siedmiorga

Na wystawie motoryzacyjnej w Los Angeles Lexus zaprezentował model RX L – od dawna oczekiwaną wersję swego bestsellerowego crossovera z trzema rzędami foteli. Choć auto zostało wydłużone tylko nieznacznie, dzięki pomysłowym rozwiązaniom umożliwia wygodne podróżowanie siedmiu osobom.

Wprowadzając w 1998 roku model RX, Lexus stworzył zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów. Auto błyskawicznie zyskało ogromną popularność i stało się najchętniej kupowanym modelem marki. Z czasem jednak rynek zaczął się domagać czegoś więcej – wersji z trzema rzędami siedzeń.

Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie model oznaczony RX L. Tylna część nadwozia samochodu została wydłużona o 110 mm, zmieniono także kąt nachylenia tylnej szyby. W ten sposób wewnątrz udało się wygospodarować miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń w postaci dzielonej w stosunku 60/40 wygodnej kanapy dla dwóch osób. Zwiększając kąt nachylenia tylnej szyby uzyskano więcej przestrzeni nad głowami dodatkowych pasażerów, a nieznaczne podniesienie drugiego rzędu foteli zapewniło więcej miejsca dla ich nóg. Łatwy dostęp do tylnych siedzeń zapewnia możliwość odsuwania foteli drugiego rzędu w przód. Pasażerowie wszystkich trzech rzędów są chronieni z boków przez biegnące na całej długości kabiny kurtynowe poduszki powietrzne.

Mimo dodania trzeciego rzędu siedzeń, RX nie został pozbawiony przestrzeni bagażowej – Lexus twierdzi wręcz, że w modelu RX L podłoga bagażnika za oparciami tylnych siedzeń jest dłuższa, niż u konkurencji. W razie potrzeby powiększenia przestrzeni ładunkowej tylne fotele można złożyć za pomocą elektrycznego mechanizmu.

W Los Angeles przedstawiono dwie wersje Lexusa RX L. Model RX 350L napędzany jest 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6 o mocy 216 kW (294 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 358 Nm, sprzężonym z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. RX 350L dostępny jest również w wersji z napędem na obie osie Dynamic Torque Control AWD. Wersja RX 450hL wyposażona jest w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 313 KM. W hybrydzie napęd na cztery koła zrealizowano za pomocą systemu E-Four, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny.

Dodano: 6 lat temu,
autor: Lexus PR,
zdjęcia: Lexus PR
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .