BMW M6 z oponami MICHELIN Pilot Super Sport

BMW zdecydowało, że nowy model BMW M6 zostanie wyposażony w sprawdzone na torze wyścigowym opony MICHELIN Pilot Super Sport. Są to najszybsze na świecie opony produkowane seryjnie, które swoje osiągi zawdzięczają doświadczeniu Michelin zdobytemu w czasie zawodów motorowych, w tym także wielu edycji zakończonego właśnie 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

BMW zdecydowało, że nowy model BMW M6 zostanie wyposażony w sprawdzone na torze wyścigowym opony MICHELIN Pilot Super Sport. Są to najszybsze na świecie opony produkowane seryjnie, które swoje osiągi zawdzięczają doświadczeniu Michelin zdobytemu w czasie zawodów motorowych, w tym także wielu edycji zakończonego właśnie 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Model BMW M6, od wprowadzenia na rynek latem 2012 roku, będzie wyposażony wyłącznie w zaawansowane technologicznie opony MICHELIN Pilot Super Sport, w których wykorzystano unikalne połączenie trzech technologii: wzmocnione opasanie Twaron®, bieżnik Bi-Compound oraz Variable Contact Patch 2.02.

Połączenie powyższych trzech technologii opony Michelin zapewnia właściwości jezdne, w szczególności precyzyjne panowanie nad pojazdem, sportowe wrażenia z jazdy oraz bezpieczeństwo, które odpowiadają standardom samochodów BMW serii M. Dodatkowo MICHELIN Pilot Super Sport gwarantuje wysoką trwałość, która jest charakterystyczna dla wszystkich produktów firmy. Równowaga osiągów to wynik wykorzystania w oponach używanych na zwykłych drogach technologii rozwiniętych przez Michelin na torach wyścigowych. To również wynik ścisłej kooperacji z twórcami BMW zapoczątkowanej kilka lat temu przy okazji projektu dla BMW M5. Kluczowe znaczenie dla marki przy współpracy z Michelin nad serią M miały liczne testy będące odzwierciedleniem dużego zaangażowania w opracowywanie produktów o wysokich osiągach.

Technologie zastosowane w oponie MICHELIN Pilot Super Sport dla BMW:

Opasanie Twaron
Włókno aramidowe wysokiej gęstości zastosowane w konstrukcji MICHELIN Pilot Super Sport gwarantuje wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Główną cechą włókna aramidowego Twaron® jest jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka Twaronu® jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.

Bieżnik Bi-Compound
Bieżnik składający się z różnych rodzajów mieszanki gumy po jego lewej i prawej stronie jest innowacją technologiczną opracowaną na potrzeby opon wyścigowych i używaną w zawodach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana z unikalnego elastomeru, który zapewnia wyjątkową wytrzymałość opon. Wewnętrzna strona bieżnika wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie rozcinać na mokrej nawierzchni film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do nawet najmniejszych nierówności drogi.

Variable Contact Patch 2.02
Dzięki tej technologii opona zmienia swój kształt w zależności od aktualnych warunków jezdnych, gwarantując w ten sposób pełną kontrolę nad pojazdem. Mimo tego, że kształt powierzchni opony w części stykającej się z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy mający kontakt z nawierzchnią pozostaje taki sam.

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .