Gran Coupe dołącza do gamy BMW serii 2

Po serii 4, 6 i 8 BMW seria 2 będzie kolejnym modelem bawarskiej marki, w którego ofercie pojawi się odmiana Gran Coupe. To czterodrzwiowe coupe oficjalnie zadebiutuje w listopadzie podczas wystawy samochodowej w Los Angeles, a na europejskich drogach pojawi się wiosną przyszłego roku.

Wielkiego zaskoczenia, jeśli chodzi o ten model, nie powinno być. Pod względem koncepcji nadwozia będzie on bazował na większych modelach w wariancie Gran Coupe, zaś cała technologia pochodzić będzie od innych wersji nadwoziowych BMW serii 1 oraz serii 2.

BMW serii 2 Gran Coupe ma 4526 mm długości, 1800 mm szerokości oraz tylko 1420 mm wysokości – parametry te mają zapewnić mu bardziej sportową sylwetkę. Mimo kompaktowych rozmiarów nadwozia kierowca i pasażerowie nie powinni narzekać na klaustrofobiczne wnętrze, co jest zasługą dość sporego rozstawu osi (2670 mm). Również bagażnik o pojemności 430 l powinien zapewnić wystarczającą ilość miejsca w codziennym użytkowaniu.

Stylistyka tego kompaktowego Gran Coupe to oczywiście przede wszystkim stosunkowo niskie i szerokie nadwozie z wyraźnie cofniętym słupkiem C, czworo bezramkowych drzwi, które dodatkowo uzupełniają ekskluzywne detale, odróżniające ten wariant nadwoziowy od pozostałych w ofercie. Mamy więc nieco inny kształt atrapy chłodnicy, większe zewnętrzne wloty powietrza czy też inny kształt tylnych lamp zachodzących głęboko do wewnątrz pokrywy bagażnika. Zarówno przednie, jak i tylne światła są w pełni diodowe. W zależności od wersji dostępne będą felgi o rozmiarze od 16 do 18 cali, a za dopłatą można otrzymać także 19-calowe frezowane obręcze kół. Również ekstra płatny jest elektryczny dach panoramiczny.

Gran Coupe oferuje nieco więcej miejsca w kabinie w porównaniu z serią 2 Coupe. Pasażerowie na tylnej kanapie mają np. o 33 mm więcej miejsca na nogi, a sama pozycja siedzenia jest o 12 mm wyższa.

Dostęp do większości funkcji systemu BMW 7.0 zapewniają oferowane opcjonalnie w BMW Live Cockpit Professional dwa duże ekrany o przekątnej do 10,25, które mogą być obsługiwane również za pomocą gestów (ponadto standardowo za pomocą kontrolera iDrive oraz za pośrednictwem mowy). Centralny ekran dotykowy, zwrócony w stronę kierowcy, można indywidualnie skonfigurować. Również opcjonalny jest pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up o przekątnej 9,2 cala pozwalający odczytać najważniejsze informacje bez odrywania wzroku od drogi.

W momencie rozpoczęcia sprzedaży wiosną przyszłego roku na europejskim rynku dostępne będą trzy wersje silnikowe – jedna wysokoprężna i dwie benzynowe. Podstawowa wersja (218i) napędzana jest 3-cylindrowym silnikiem o mocy 140 KM. Z kolei czterocylindrowy diesel o pojemności dwóch litrów (220d) generuje 190 KM. Topowy wariant ma pod maską 4-cylindrowy silnik rozwijający 306 KM, który pozwoli rozpędzić się BMW M235i xDrive Gran Coupe do 100 km/h w zaledwie 4,9 s (4,8 s w wersji z pakietem M Performance). Na rynku amerykańskim pojawi się także w ofercie odmiana 228i xDrive z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 l i mocy 231 KM.

W ofercie znajdą się aż trzy opcje przeniesienia napędu na koła przedniej osi. W wersji 218i dostępna będzie 6-biegowa skrzynia manualna oraz 7-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia Steptronic. 8-stopniowa skrzynia Steptronic w 220d xDrive oraz w M235i xDrive została dodatkowo zoptymalizowana pod kątem komfortu zmiany biegów i akustyki.

Kierowca będzie miał także trzy opcje układu jezdnego do wyboru. Oprócz dynamicznego standardowego układu jezdnego dopasowanego do danej wersji silnikowej oraz sportowego układu jezdnego M z obniżonym o 10 mm zawieszenie seria 2 Gran Coupe dostępna będzie także z adaptacyjnym układem jezdnym VDC (Variable Damper Control), który ma dwie charakterystyki amortyzacji do wyboru – Comfort oraz Sport.

Na wyposażeniu naturalnie nie zabraknie całego arsenału systemów wspomagających kierowców w różnych sytuacjach drogowych. Asystent parkowania Park Distance Control współpracuje z innowacyjnym asystentem cofania, który zapamiętuje ruchy kierownicy na ostatnim odcinku przejechanym do przodu z prędkością do 36 km/h i potrafi wycofać pojazd po dokładnie tej samej linii na odcinku do 50 m z prędkością do 9 km/h.

Ponadto w standardzie na Starym Kontynencie system ostrzegający przed kolizją z poprzedzającym pojazdem, pieszymi i rowerzystami oraz z funkcją automatycznego hamowania, działający przy prędkości od 70 do 210 km/h system ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem. Za dopłatą można także zamówić aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, a także system asystujący kierowcy obejmujący ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z tyłu oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: BMW
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .