Dacia Duster z nowymi silnikami

Już od stycznia Dacia Duster będzie oferowana na polskim rynku z dwoma nowymi wariantami silnika benzynowego o pojemności 1,3 litra, zaprojektowanego wspólnie przez inżynierów aliansu Renault-Nissan i koncernu Daimler.

Nowy w ofercie silnik, przy projektowaniu którego wykonano ponad 40 tys. różnych testów, posiada liczne rozwiązania techniczne, które mają zapewnić z jednej strony jego większą trwałość i niezawodność, a z drugiej większą dostępność momentu na wysokich obrotach przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

W silniku 1.3 TCe zastosowano m.in. technologię pokrycia cylindrów specjalną powłoką Bore Spray Coating, którą wcześniej zastosowano np. w silnikach Nissana GT-R. Dzięki temu rozwiązaniu zredukowane zostały opory tarcia, zoptymalizowano przewodzenie ciepła, co skutkuje większą sprawnością silnika. Silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny, którego ciśnienie wzrosło do 250 barów, a specjalnie zaprojektowany kształt komór spalania wpływa na lepsze spalanie mieszanki. Technologia Dual Variable Timing Camshaft pozwala na sterowanie pracą zaworów ssących i wydechowych w zależności od obciążenia silnika.

W efekcie udało się uzyskać wyższy moment obrotowy przy niskim zakresie obrotów oraz jego bardziej liniowy przebieg w wyższej partii obrotach. W użytkowaniu przekłada się to na poprawę komfortu jazdy i bardziej dynamiczne przyspieszenia.

Nowy silnik 1.3 TCe będzie oferowany w Dusterze w dwóch wariantach mocy - 130 FAP i 150 FAP. Słabsza wersja generuje 130 KM przy 5000 obr/min i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm przy 1500 obr/min. Mocniejsza jednostka ma pod maską 150 KM (dostępne przy 5250 obr/min) i osiąga 250 Nm maksymalnego momentu przy 1600 obr/min. Nowe silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim zostały teraz wyposażone w filtr cząstek stałych (FAP).

Obie nowe wersje silnikowe Dustera będą oferowane na wstępie z napędem 4x2, a od połowy 2019 r. także w wersjach 4x4.

Na polskim rynku Dacia Duster 1.3 TCe 130 KM będzie oferowana w cenie od 56 100 zł w wersji Essential, 61 800 zł w wersji Comfort oraz 69 600 zł w wersji Prestige z silnikiem o mocy 150 KM.

Dodano: 5 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Dacia
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .