Cała ósemka na południe od Warszawy jest już trasą ekspresową S8

Wczoraj (9 grudnia) na prawie 12-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S8 pomiędzy Przeszkodą a Paszkowem usunięto ostatnie ograniczenia prędkości do 60 km/h. Tym samym cała droga aż do granicy województwa mazowieckiego ma już status drogi ekspresowej.

Wykonawcą tej inwestycji, która polegała na zaprojektowaniu i rozbudowie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Przeszkoda - Paszków o długości 11,6 km, była firma Intercor. Umowa została podpisana w czerwcu 2015 r.

Z początkiem grudnia 2018 r. zniknęła większość utrudnień na budowanym odcinku drogi ekspresowej. Na odcinku od węzła Paszków do granicy gminy Żabia Wola udostępniono obie jezdnie trasy głównej na odcinku o łącznej długości 13,1 km. Na pozostałej części (8,4 km) kierowcy korzystali z jednej jezdni, ponieważ na drugiej trwały prace związane z układaniem nawierzchni betonowej. Funkcjonowały węzły Siestrzeń i Młochów, a na węźle Nadarzyn uruchomiona została jedynie relacja w kierunku Wólki Kosowskiej.

Z końcem kwietnia 2019 r. kierowcy mogli korzystać z węzła Nadarzyn. Otwarte zostały wszystkie łącznice, a więc można było zjechać i wjechać na S8 w kierunku Warszawy i Wrocławia. Uruchomiona została również ulica Kościelna i droga lokalna w ciągu DW 720, jak również ronda i droga węzłowa je łącząca zlokalizowane po obu stronach S8. Także w kwietniu 2019 r. na odcinku Radziejowice - Przeszkoda oddano do ruchu pełen przekrój jezdni w kierunku Warszawy.

Na odcinku o długości 9,9 km pomiędzy Radziejowicami a Przeszkodą prace zakończyły się zgodnie z umową, tj. 15 lipca 2019 r. Otrzymana decyzja o pozwoleniu na użytkownie umożliwiła w październiku 2019 r. wprowadzenie stałej organizacji ruchu.

Ostatnie prace na drodze S8 na południe od Warszawy zostały zakończone zgodnie z umową 5 sierpnia 2019 r. Od wczoraj cała trasa w województwie mazowieckim ma już status drogi ekspresowej. Wartość robót wyniosła 436,7 mln zł.

Droga posiada obecnie dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym. Wybudowane zostały węzły Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn. Ponadto powstały m.in. drogi serwisowe do obsługi terenów przyległych, obiekty mostowe, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, odwodnienie trasy, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: GDDKiA
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .