BMW X3 zamienia 6 cylindrów na skromne 4

Kolejna, dość mało przyjemna informacja dla wszystkich fanów bawarskiej marki. BMW X3 będzie kolejnym modelem, na którym zastosowano tak popularny ostatnio downsizing. Wspomniany model zamiast klasycznego sześciocylindrowego wolnossącego silnika rzędowego o pojemności 3 litrów i mocy 258 KM otrzyma czterocylindrowy silnik 2.0 turbo rozwijający 245 KM. Czy to początek końca popularności marki?

Kolejna, dość mało przyjemna informacja dla wszystkich fanów bawarskiej marki. BMW X3 będzie kolejnym modelem, na którym zastosowano tak popularny ostatnio downsizing. Wspomniany model zamiast klasycznego sześciocylindrowego wolnossącego silnika rzędowego o pojemności 3 litrów i mocy 258 KM otrzyma czterocylindrowy silnik 2.0 turbo rozwijający 245 KM. Czy to początek końca popularności marki?

Może nie będzie aż tak źle, ale ostatnie dość radykalne kroki skierowane w stronę ekologii z pewnością nie budują zaufania obecnych fanów. Już wkrótce jedyną benzynową wersją sześciocylindrową montowaną w BMW X3 pozostanie 306-konne xDrive35i. To dość przykra wiadomość.

Warto również zaznaczyć, że oznaczenia silników BMW już od dłuższego czasu miały bardzo luźny związek z ich rzeczywistą pojemnością skokową, czego przykładem była właśnie jednostka w wersji xDrive28i. BMW nie zamierza się poprawiać, więc utrzymanie tej samej nazwy dla odmiany z silnikiem dwulitrowym może być już zwyczajnie wprowadzające w błąd.

Tak czy inaczej, pomimo mniejszej mocy maksymalnej, nowe BMW X3 xDrive28i odznacza się nieco lepszymi osiągami i znacznie niższym zużyciem paliwa niż poprzednik. To z pewnością ucieszy ekologów i oszczędnych kierowców. Nie jest to oczywiście wada, ale taki kierunek nie cieszy miłośników mocniejszych wrażeń i rasowego brzmienia.

Dzięki momentowi obrotowemu o wartości 350 Nm w zakresie od 1250 do 4800 obr/min, auto przyspiesza od 0 do 100 km.h w 6,7 sekundy, czyli o 0,2 s krócej, ale średnie spalanie spadło z 9 do 7,5 l/100 km. Z ciekawością oczekujemy pierwszych testów nowych, mniejszych jednostek. Ciekawe jak wypadną w porównaniu do tych stosowanych obecnie.

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .