Audi RS5 po zmianach

Mniej więcej trzy miesiące po odświeżeniu rodziny modelu Audi A5 przyszła pora na jej topową odmianę, czyli RS5 Coupe oraz RS5 Sportback. Kuracja odmładzająca objęła stylistykę nadwozia oraz wykończenie wnętrza w sportowym modelu niemieckiej marki.

Z zewnątrz obie wersje Audi RS5 po liftingu rozpoznamy po szerszej i bardziej płaskiej osłonie chłodnicy Singleframe, czym nawiązują one do wcześniejszych zmian w RS6 i RS7. Poszerzone zostały także nadkola. Nowy pięciokątny kształt mają teraz także wyprofilowane wloty powietrza po bokach nadwozia. Zmodyfikowane zostały także boczne progi oraz dyfuzor. Dostępne za dopłatą diodowe reflektory matrycowe z laserowym światłem posiadają przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają obie wersje RS od słabszych odmian A5.

Do palety kolorów dodano dwa nowe lakiery (niebieski Turbo i czerwony Tango). Wersja Coupé ma teraz karbonowy dach o strukturze włókna węglowego, obniżający masę pojazdu o prawie 4 kg. Cztery pierścienie i logo RS na życzenie również mogą być czarne.

Poziome linie i ciemne kolory zdominowały wnętrze odświeżonego Audi RS5. Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą lub opcjonalnie skórą Finenappa. Na życzenie dostępny jest pakiet stylistyczny RS, w którym czerwone lub szare akcenty posiadają m.in. kierownica, dźwignia zmiany biegów czy oparcia kolan.

W obu wersjach RS5 mamy teraz zwrócony nieznacznie w stronę kierowcy 10,1-calowy ekranu MMI touch display z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej. W przypadku systemu MMI navigation plus wyświetlacz daje kierowcy wgląd w temperaturę układu napędowego, w przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne, w mechanizm różnicowy quattro sport oraz w ciśnienie i temperaturę opon.

W opcjonalnym kokpicie Audi virtual cockpit plus kierowca ma do wyboru różne wersje wyglądu ekranu, w tym m.in. ekran RS ze skalą prędkości obrotowej w postaci kąta, w którego wnętrzu znajduje się wskaźnik zmiany biegów. Również opcjonalny wyświetlacz head-up display wyposażony został w specjalną grafikę RS.

Za napęd Audi RS5 odpowiada ten sam silnik 2.9 TFSI biturbo V6 o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm dostępnym już przy 1900 obr/min. Obie wersje do 100 km/h są w stanie przyspieszyć w 3,9 s i rozpędzić się do 280 km/h.

Odświeżone Audi RS5 wyposażone jest w 19-calowe felgi, a na życzenie dostępne są felgi 20-calowe. Występują one w trzech wariantach, z których jeden jest malowany w całości na błyszczącą czerń, a drugi na matowy brąz. W standardowym układzie hamulcowym stalowe tarcze obejmowane są przez zaciski pomalowane na czarno lub na czerwono. Alternatywnie, dla osi przedniej Audi oferuje tarcze ceramiczne z dodatkiem włókien węglowych (szare, czerwone lub niebieskie).

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Audi
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .