Audi RS Q3 - mały potworek trafił do polskich salonów

Do polskich salonów sprzedaży trafił niewielki, choć zdaniem producenta bardzo dynamiczny i emocjonujący crossover. Niestety cena, mimo ciekawych parametrów, do niskich z pewnością nie należy. Z czym mamy do czynienia i ile trzeba za to zapłacić?

Do polskich salonów sprzedaży trafił niewielki, choć zdaniem producenta bardzo dynamiczny i emocjonujący crossover. Niestety cena, mimo ciekawych parametrów, do niskich z pewnością nie należy. Z czym mamy do czynienia i ile trzeba za to zapłacić?

Nowe Audi RS Q3 startuje z cennikiem od poziomu 234 280 złotych. A co dostaniemy w zamian? Pod maską nowości znajdziemy jednostkę napędową z modelu TT RS oraz RS3 - 2,5-litrowy pięciocylindrowy silnik rzędowy o mocy obniżonej do 310 KM z momentem obrotowym na poziomie 420 Nm osiąganych między 1500 a 5200 obr./min. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej S tronic oraz systemu Audi quattro z elektronicznie sterowaną przekładnią umieszczoną przy tylnej osi.

A jak przedstawiają się osiągi Audi RS Q3? Jak twierdzi producent, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym modelu 5,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Ponadto producent zapewnia, że średnie zużycia paliwa wyniesie 8,8 l/100km. Aby poprawić prowadzenie producent obniżył zawieszenie o 25 mm, umieścił akumulator w przestrzeni bagażowej dla lepszego rozłożenia masy oraz zastosował wzmocniony układ hamulcowy - wentylowane i nawiercane tarcze z przodu oraz większe tarcze z tyłu.

Ponadto w ESC pojawił się tryb Sport oraz możliwość całkowitego wyłączenia. Nowe Audi RS Q3 waży 1730 kg. Z zewnątrz nowy model charakteryzuje się 19-calowymi felgami aluminiowymi oraz 20-calowymi w opcji, wstawkami aerodynamicznymi oraz akcentami ze szczotkowanego aluminium. Z przodu mamy lakierowany na czarno grill "plaster miodu", z tyłu niewielki dyfuzor oraz pojedynczą, owalną końcówkę układu wydechowego. A co znajdziemy we wnętrzu?

W informacji prasowej producenta znajdziemy między innymi takie informacje:

"W ramach podstawowej ceny samochód posiada m.in. sportowe fotele z emblematem RS Q3, z manualną regulacją ustawień i z elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, tapicerkę Alcantara ze skórzanymi wstawkami, sportową, wielofunkcyjną kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem, obszytą perforowaną skórą, ozdobioną emblematem RS Q3 i szwem ozdobnym w kolorze szarym oraz aplikacje dekoracyjne w kolorze fortepianowej czerni.

Lista elementów opcjonalnych dostępnych dla nowego Audi RS Q3 jest bardzo bogata. Obejmuje szereg pakietów z zakresu stylistyki samochodu, systemów infotainment i połączenia samochodu z internetem, oświetlenia, czy systemów wspomagających."

Oprócz tego Audi wspomina również o wyposażeniu poprawiającym bezpieczeństwo oraz komfort jazdy modelu RS Q3:

Standardowo znajdziemy w nim m.in. stały napęd na cztery koła quattro, systemy bezpieczeństwa EDS, ASR oraz ESC, wyposażone w układ zmywania oraz automatyczną regulację zasięgu reflektory ksenonowe plus zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej LED, w pełni diodowe światła tylne, czy system Start – Stop. Dodatkowo, również standardowo, samochód wyposażono w zawieszenie sportowe RS, system Audi drive select oraz Audi parking system plus.

A jak Wam podoba się Audi RS Q3? Jest wart swej ceny?

Dodano: 10 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .