Szukaj

Najnowsze raporty Renault

5,7
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Autkiem przejechałem około 1550 km. Średnie zużycie paliwa wskazywane przez komputer wyniosło 6,3 l/100km. Jazda 70 % miasto(Warszawa) 30 % jazda podmiejska. Jeździłem z dezaktywowanym start-stop. Auto miało 108 tyś km przebiegu i podczas wyłączania i ponownego uruchamiania silnik mocno się telepał, było to niezbyt przyjemne :-) Jadąc z prędkością około 70 km/h spalanie wynosiło około 3.5-4 l/100km. Jadąc z prędkością około 90 km/h spalanie wynosiło około 4.5-5l /100km . Jadąc z prędkością około 120 km/h spalanie wynosiło około 6.5-7 l/100km . Jazda z wyższymi prędkościami nie jest żywiołem tego autka. Ogólnie do użytku miejsko/podmiejskiego jest to na prawdę fajny wybór.
7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW
Śmiem twierdzić, że to auto pali śmieszne ilości paliwa. Przez pierwsze 2500km jeździło tylko na benzynie, średnie z całego okresu to 5.6l/100km liczone z dystrybutora. Teraz odważyłem się nim wyjechać na majówkę do Chorwacji (3 os+ bagaż na 9 dni różnej pogody- nie wiem jak to możliwe ale zostało jeszcze miejsce w bagażniku mimo, że naprawdę dużo zabraliśmy). Średnie z dystrybutora po odcinku w PL i całych Czechach przy 130km/h na tempomacie 7.8/100 LPG. Roboty, korki, ograniczenia do 100-110 plus obwodnica Wiednia 6.4/100... To wręcz nierealne... auta nie oszczędzałem, tylko jak się dało to dynamiczne przyspieszanie i jazda zgodna z ograniczeniem (130). Słowenia trochę po stolicy i korki (przez deszcz) na autostradzie potem Chorwacja również 6.4 z dystrybutora. Komputer zawyża spalanie i to dość losowo, bo od 0.1 do nawet 0.9/100. Autko ekonomiczne i nawet dynamika bez wstydu, choć 6 to typowy nadbieg to powyżej 140 zaskakująca dynamika. Musi faktycznie mieć spory gratis na gazie, tak jak wychodzi w testach polskich (np Patryk Mikiciuk), czy zagranicznych (+-120KM na hamownii). Autko komfortowe na równych drogach i super zwinne/stabilne w zakrętach. Niestety na Chorwackich dziurach bardzo nerwowe i nieprzyjemne (aż człowieka boli, bo ma się wrażenie że mu to szkodzi), w takich warunkach brakuje mi mojego kombi klasy D, ale poza jestem w ciężkim szoku, że tak dobre auto udało mi się kupić żonie.
7,0
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Poprzednio miałem Lagunę II 2.0 T (170 KM) i byłem zadowolony. Przed kupnem, a chciałem diesla, miałem obiekcje, ponieważ za modelem ciągnie się niesława poprzednich modeli. Auto kupiłem od handlarza, lecz z udokumentowanym TUV przebiegiem. Inwestycja w popękane sprężyny, klocki i tarcze, oraz serwis olejowy sprawiły, że wydałem 3K ale się opłacało. Auto od tamtej pory nigdy mnie nie zawiodło, jeżdżę nim już prawie 4 lata. Spalanie niskie jak na dość spory samochód, średnio 7 l. Bardzo dynamiczne, 150 KM robi robotę. Poruszanie się na autostradzie bezproblemowe, szybkie. Dobrze wyposażony, jak z klasy premium, wersja 4 control też przydatna. Jak dla mnie ciut mały bagażnik, lecz to subiektywne doznanie. Ogólnie polecam Laguny III w dieslu, lecz znalezienie niezamęczonego, bezwypadkowego egzemplarza nie jest łatwe.
8,3
Renault Scenic III
Minivan Energy TCe 130KM 96kW
Ogólnie ten 1.2 TCE sporo pali. Sprawa wygląda tak: przy jeździe autostradowej przy 110-120 km/h średnio mi spala 8L/100km. Drogi lokalne 90 km/h - 7L/100km. Natomiast zmniejszając prędkość i starając się nie przekraczać 85km - 6,5L/100km. Można zjechać do 6L/100km, ale wtedy praktycznie max prędkość to 80-82km/h. Dzisiejszy mój rekord to 5,8L/100km przy trasie 115km. Natomiast w mieście 10L/100km bez problemu spali. 6 biegowa skrzynia nic nie daje, 6 bieg domaga się przy 65km/h !!! Aby to miało sens "6" powinna być wymagana przy ok.100km/h. Po prostu producenci wprowadzili 6 biegów w zakresie starych "5" i przez to trzeba częściej machać dźwignią. Biegi są krótkie i oczywiście wtedy jest zrywniejszy, ale nie jest oszczędny.
9,5
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 1.6 16v 100KM 74kW
Podane wartości +/_ , ale coś takiego , natomiast srednie spalanie etyliny to ok 7,0 -7,5 l , raczej przy spokojnej jeździe , w zaleznosci od pory roku , opon etc. Megane kupiłem z przebiegiem teoretycznym 128 kkm w 2022 ( koniec października) i jak do tej pory ( kwiecień 2024) zrobiłem ponad 20 kkm - ocena ogólna ( 1-10 ) to tak 7,5 pkt)
7,5
Renault Megane IV
Grandtour 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Komputer zaniża wynik o ok. 0,5l/100 km. Od 3 tys. km nie kasowałem licznika i pokazuje 7,8, czyli realnie ok. 8,3. Jazda w większości po mieście i na bardzo krótkich odcinkach, ale niecały 1 tys to byla trasa.
7,6
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Spala więcej niż się spodziewałem, szczególnie w trasie bardzo podatny na nachylenia terenu i wiatr. Na tym samym odcinku ze stałą prędkością 120 zależnie od pogody mialem spalanie między 6-12 litrów. Wypalanie dpf niestety psuje wyniki, wtedy przez okolo 20 min spalanie 13l Najlepiej w zakresie 70-90km/h mozna zejsc ponizej 6l
7,3
Renault Trafic III
Combi 2.0 dCi 150KM 110kW
Jechałem parę razy z B-B do HR, dokładnie 1000km. Przy 125 na tempomacie, 9 osobach z bagażami na full średnie spalanie 8l Raz przy prędkościach 130-140 udało mi się z całości zrobić poniżej 8. Krajówkami do 90kmh jadąc stabilnie, bez wielu zatrzymywań da się zrobić 6l. Bardzo przyjemna jazda, silnik chodzi miękko, jest elastyczny. Przy jeździe miejskiej może być i 9-11l Na autostradzie na wybojach bardzo łatwo jest o dobicie zawieszenia.
6,7
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy dCi 130KM 96kW
Auto fajne. Brakuje nieraz mocy do gwałtownego wyprzedania lub przyspieszenia na autostradzie. Spalanie jak na ten silnik wysokie. Moja laguna 150km z silnikiem 2.0 paliła mniej od talismana.
7,0
Renault Trafic III
Combi 2.0 dCi 150KM 110kW
Po przejechaniu 8 tys km średnia 7.38. Nigdy nie przekroczył 8 litrów. Minimalnie 6.24