Szukaj

Informacje o Renault Laguna III

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Klasa średnia

Trzecia, ostatnia generacja modelu, produkowana w latach 2007-2015. Zbudowano go na płycie podłogowej Renault-Nissan D Platform, którą dzielił m.in. z Nissanami Altima i Murano oraz Renault Latitude. Stylistycznie model nawiązywał do prototypu Renault Fluence Concept. Model tradycyjnie był dostępny tylko jako liftback, kombi i coupe – pierwsza w historii auta odmiana sedan powstała jedynie w wersji koncepcyjnej. W 2010 roku Laguna została poddana faceliftingowi. W 2015 roku została wycofana z rynku i zastąpiona przez model Talisman.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~sławek
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Jestem użytkownikiem mojej Laguny 7 lat od 6 mam instalację gazowa na której zrobiłem już albo dopiero 120 tyś km. Całokształt, zdecydowanie na tak. Kupiłem ten samochód po gruntownym rozeznaniu na rynku i opiniach użytkowników, Znając historię dwójki dzięki której cena trójki była najniższą w klasie, całkowicie niezasłużoną. Auto bardzo wygodne, plastiki z wyższej pułki, silnik 2 litry 140 km nissana, może nie demon szybkości ale ogólne wrażenie z jazdy na plus. Instalacja gazowa z dotryskiem paliwa można powiedzieć że się sprawdziła. po przejechaniu 120 tyś na gazie mankamentem jest pobór oleju w granicach 1,5 litra na 10 tyś, co biorę na klatę
4,6
~Onass
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Kupowałem, z pewną taką nieśmiałością, i wybrałem ją ze względu na cenę, a zaskoczyłem się pozytywnie. Gdyby nie to, że czasem jakiś plastik zaskrzypi (podobno da się to uciszyć jak się ma czas i chęć) to dałbym 5 gwiazdek. Silnik bardzo kulturalnie pracuje i przy tym daje radę z tą budą nawet całkiem żwawo się poruszać. Stare auto a zero rdzy. Podwozie Golfa z tego samego roku zjadła mi ruda na wylot. Gdyby Renault nie zrobiło fuckupu z dwójką to Passat, Octavia, Mondeo, Cruze, itp to miałyby na rynku ciężko.
4,8
~Artur
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Nie żałuję zakupu tego samochodu, zamierzam zachować go na dłużej. Karoseria nie rdzewieje jest bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją a to wg. mnie w kilkunastoletnim aucie jest najważniejsze. Konstrukcja mechaniczna auta jest prosta i trwała. Np. tylna belka skrętna a nie zawieszenie wielowahaczowe, łatwo dostępne i niedrogie części zamienne. Nawet jak się coś zepsuje, jak jest zdrowa blacha, to praktycznie wszystko inne można wymienić. Bardzo przyjemny jest ten samochód w prowadzeniu, daje poczucie kontroli w każdych warunkach. Nawet dzisiaj, jego linia nadwozia, szczególnie w wersji hatchback, może się podobać. Podsumowując - jeśli ktoś rozważa zakup tej wersji Laguny, zdecydowanie mogę to auto polecić. Myślę że pozostanie ze mną na dłużej...
Średnie spalanie dla Renault Laguna III
8,1 – 12,0
l/100 km
4,9 – 9,2
l/100 km
9,2 – 12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Poprzednio miałem Lagunę II 2.0 T (170 KM) i byłem zadowolony. Przed kupnem, a chciałem diesla, miałem obiekcje, ponieważ za modelem ciągnie się niesława poprzednich modeli. Auto kupiłem od handlarza, lecz z udokumentowanym TUV przebiegiem. Inwestycja w popękane sprężyny, klocki i tarcze, oraz serwis olejowy sprawiły, że wydałem 3K ale się opłacało. Auto od tamtej pory nigdy mnie nie zawiodło, jeżdżę nim już prawie 4 lata. Spalanie niskie jak na dość spory samochód, średnio 7 l. Bardzo dynamiczne, 150 KM robi robotę. Poruszanie się na autostradzie bezproblemowe, szybkie. Dobrze wyposażony, jak z klasy premium, wersja 4 control też przydatna. Jak dla mnie ciut mały bagażnik, lecz to subiektywne doznanie. Ogólnie polecam Laguny III w dieslu, lecz znalezienie niezamęczonego, bezwypadkowego egzemplarza nie jest łatwe.
8,9
Renault Laguna III
Coupe 2.0T 205KM 151kW
W ciepłe pory roku w przy normalnej jeździe zgodnie z przepisami w cyklu mieszanym pali 8,5-9,0L. Na trasie z odrobiną jazdy po stolicy(~35%) wyszło mi 7,7L. Najwyższe spalanie średnie uzyskałem zimą w cyklu mieszanym ze znaczną przewagą miasta (~90%) wyszło 10,5. Jeżdżąc płynnie (sprawne korzystanie z dynamiki auta ale nie traktowanie gazu 0-1kowo bo trzeba być pierwszym na światłach itp.) i zgodnie z przepisami spalanie wypada moim zdaniem całkiem nieźle lecz gdy "damy jej" to swoje wypije.
6,0
Renault Laguna III
Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW
Silnik do spokojnej jazdy w trasy. Przy spokojnej jeździe z prędkościami 90km/h spalanie 3.8-4 litry. Na drogach ekspresowych i autostradach spalanie 5.2-5,5 litra za to w mieście potrafi spalić między 7 a 8 litrów na 100km.

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III