Szukaj

Renault Clio IV Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 2013 Renault Clio 1.5 dCi, Klima,ALU

17 999 PLN
Renault
Clio
2013
diesel
90 KM
+48
Kraków (woj. małopolskie)
Rocznik 2013
Przebieg 240 030 km
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM
Pojemność silnika 1 461 cm3
Skrzynia biegów manualna
Typ nadwozia hatchback
Kolor Czarny metalik
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 4
Pochodzenie krajowe
Faktura faktura VAT

Wyposażenie tego samochodu

ABS, ASR (kontrola trakcji), ESP (stabilizacja toru jazdy), Isofix, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Poduszki boczne przednie, Elektryczne szyby przednie, Elektrycznie ustawiane lusterka, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy, Bluetooth, CD, Gniazdo SD, Gniazdo USB, MP3, Komputer pokładowy, Otwieranie pilotem

Informacje o samochodzie

Renault Clio 1.5 dCi, Klima,ALU

3,9
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Jeździłem przez Rok, zrobiłem przebieg ok. 50 tys. km i w trasach i w mieście. Jeżdżąc normalnie po Warszawie na trasie Praga - Piaseczno, Ursynów - Modlińska, Modlińska - Piaseczno, Piaseczno - Ursynów. Przy spokojnej jeździe w mieście pali 3,8 /100km przy dynamicznej jeździe i w korkach 4,2 / 100km, w trasie jadąc przepisowo 90-120 2 osoby spaliłem rekordowo 3,5 l /100 km Samochód bardzo oszczędny, przy wyłączonym systemie Start/Stop w mieście spala ok 0,5 l więcej na 100 km. Silnik bardzo dynamiczny i ma zapas mocy, a przy tym bardzo oszczędny - byłem w szoku i wszyscy znajomi nie wierzyli dopóki sami się nie przekonali.
4,4
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Nie wiem jak koledze ponizej udalo sie uzyskac tak male spalanie w cyklu miejskim czy autostradowym. Pomijam fakt, ze u mnie komputer pokladowy jest bardzo niedokladny i zawsze przeklamuje realne, koncowe zyzycie paliwa (myli sie w granicach 1-4 litrow przy baku 45 litrow pojemnosci), to mi w cyklu przewaznie autostradowym/jazda po wolniejszych drogach i malo jazdy po miescie, wynosi ciagle bite 5-5.2 litra na 100 km... Owszem, jesli bede jechal 60-80 na godzine, to komputer pokladowy pokazuje w graniach 3 litrow na 100, jesli bede jechal max 100-120 na godzine (po rowni albo lekko z gorki) to jestem w stanie osiagnac 4 litry na 100 km. Wszystko jednak powyzej sumuje sie w granicach 5 litrow z hakiem. Nie bede owijal w bawelne jednak, na autostradzie docieram autko troche agresywnie teraz bardziej, ma przejechane 11000 km i rozpedzam sie czasem do 170 zeby je przedmuchac. Zazdroszcze jednak koledze silnika w jego aucie, chcialbym, aby moje bylo tak oszczedne przy takiej jezdzie jak kolega opisal!
3,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Wcześniej jeździłem tylko silnikami benzynowi (+lpg). Tutaj zapłaciłem kilka tys. więcej za diesla. Na początku miałem wiele wątpliwości co do słuszności wyboru. Wszyscy namawiali mnie na benzynę. Teraz jednak mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że w żadnym stopniu nie żałuję zakupu diesla. Zwróci mi się szybciej niż sądziłem. Do tego oduczcie momentu obr. - bezcenne. Przez pierwsze 2 tys. silnik dość mocno klekotał, ale w miarę czasu ułożył się i pracuje naprawdę bardzo cicho. Kultura pracy na wysokim poziomie + dobre wyciszenie wnętrza. Jeden z najcichszych diesli jakie miałem okazję słuchać. Nie wiem skąd kolega @M.G wziął tak wysokie spalanie, ale chyba trafił na wadliwy egzemplarz tego silnika (może warto udać się do ASO? - poważnie, to jest nienormalne spalanie). Zrobiłem dopiero ponad 6500 tys km., z czego średnia prędkość to 39,1 km/h (czyli przewaga miasta i korków). Średnie spalanie wynosi mnie 4,2l. Jeżdżę bardzo dynamicznie, przyspieszam pod spore górki, nie przejmuję się spalaniem, itd. Niedawno miałem sporą trasę (ciągłe przyspieszania, wyprzedzania, hamowania, prędkości od 40 do 150). Powiem szczerze, że jestem w szoku po tej wyprawie. Przy 4 osobach + bagaże spalanie wyszło mnie 4,3l. Przy spokojnej jeździe, np. tempomat 80-110 km, na prostej drodze, spalanie wynosi około 2-2,5l (lepiej jechać te 110-120, bo spalanie minimalnie wzrasta w porównaniu do np. 80). Tak więc dane producenta są jak najbardziej osiągalne i realne, ale auto i silnik zachęcają do dynamicznej jazdy :). Na dowód niskiego spalanie, polecam popatrzeć np. na poprzednią generację Clio i silnik bodajże 86 KM (konstrukcyjnie i technologicznie to ten sam silnik).

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Renault przeprowadzone przez Euro NCAP.
Renault Clio