Szukaj

Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 2015 Peugeot 308 SW

15 744 PLN
Peugeot
308
2015
diesel
120 KM
+48
Komorniki (woj. dolnośląskie)
Rocznik 2015
Przebieg 348 114 km
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM
Pojemność silnika 1 560 cm3
Skrzynia biegów automatyczna
Typ nadwozia kombi
Kolor Czarny
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Pochodzenie krajowe
Faktura faktura VAT

Informacje o samochodzie

Peugeot 308 SW

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Prędkość maksymalna
194 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,9 s
Średnie spalanie
3,7 l/100 km
Długość
4 585 mm
Szerokość
1 804 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
4,4
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
88% 12%
5,9
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Nie bardzo rozumiem skąd niektórzy biorą tak niskie wyniki. Jazda po mieście to 7 litrów plus, autostrada powyżej 140km/h zawsze ponad 7 litrów. Na trasach po około 100 km drogami krajowymi, przy małym ruchu i super oszczędnej jeździe - trudno zejść poniżej 4,5 litra, mnie się nie udało. Z ostatnich 5000 km : trochę miasta, trochę dłuższych tras a tak to głównie dojazdy po kilkanaście km do pracy z pod Krakowa - średnia 6,7. Autem da się spalić mniej, ale przy normalnej mieszanej jeździe chciałbym się przejechać z kimś kto deklaruje spalanie poniżej 6l. Jeden bak przejeździłem w 90% do pracy z pod miasta, dbając o oszczędność - średnia 6,2. Ogólnie jest ok, ale spodziewałem się 0,5l/100km mniej.
5,1
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Autem przejechałem w ciągu 2 lat 40 000 km. Cykl oczywiście mieszany, jazda zdecydowanie ekonomiczna. W lecie udaje się średnio zejść do ok. 4,7 w zimie pali trochę więcej. Klimatyzacja włączona prawie zawsze. Komputer pokazuje spalanie dość precyzyjnie, czasem minimalnie przekłamuje (+ 0,1-0,2 l/100km). Auto jest moim zdaniem godne polecenia. Silnik ten do "normalnej" jazdy jest aż nadto wystarczający. Pojawiła się jedna drobna awaria - zaczęły stukać amortyzatory (wymienione na inny rodzaj na gwarancji - ponoć wada fabryczna). Auto dobrze się prowadzi, zawieszenie zestrojone jest kompromisowo (i komfortowo i dość pewnie), jest bardzo dobrze wyciszone, dla osób z przodu bardzo wygodne, z tyłu niestety gorzej. Mała kierownica i zegary mi akurat bardzo odpowiadają, kierownica świetnie leży w dłoniach, przy odpowiednim ustawieniu niczego nie zasłania, bardzo wygodnie obsługuje się tempomat. Sterowanie wszystkim z tabletu nie jest może szczytem ergonomii ale nie narzekam, w zamian zyskujemy ładny, elegancki, minimalistyczny dizajn, Sam tablet mógłby działać nieco płynniej - szczególnie podczas obsługi nawigacji. Standardowy system audio gra bardzo dobrze. Poza tym z "minusów" zmiana biegów nie zawsze odbywa się idealnie płynnie, a gałka wykonana z aluminium w lecie parzy a w zimie jest lodowata (mam na nią założoną welurowy woreczek :) - pan z serwisu powiedział, że to nie wada tylko cecha ;). Chromowane nawiewy przy dużym słońcu odbijają się w lusterkach bocznych (dziwne że projektanci tego nie zauważyli). Dość irytujący bywa system "start-stop", który często gasi niedogrzany silnik tylko po to by od razu go odpalić (można go oczywiście wyłączyć ale trzeba to robić po każdym odpaleniu), natomiast gdy silnik jest rozgrzany i stoi się dużo w korkach to system ten sprawdza się całkiem nieźle. Klapa bagażnika mimo, że z jakichś kompozytów - mogłaby lżej się otwierać. Generalnie polecam ten samochód.
5,2
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Przejechałem 4000 km i jestem zadowolony z zakupu. Auto ciche i ekonomiczne, silnik w kabinie ciężko rozpoznać, że to diesel i ma pomruk większej jednostki ;). Żużycia paliwa, które podałem są realne: Kraków 50/50 (miasto/trasa) to średnie, realne spalanie 5.7 L/100. Dynamika silnika w mieście niewiele ustępuje Volvo V50 2.0D 136KM @320nm ale 308 SW jest cichsza w środku. Wadą wg mnie jest nieco "nerwowe" zawieszenie tzn. odczucie delikatnego "podskakiwania" kół na wybojach. Ale to chyba jedyna wada, jaką znalazłem do tej pory...no może poza belką w tylnym zawieszeniu ;). Auto godne polecenia...

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Ergonomia
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Peugeot przeprowadzone przez Euro NCAP.
Peugeot 308