Auto kupiłem za 100tyś. Z pewnością kupiłbym ponownie z małymi dodatkami (DSG, czujniki parkowania, głośniki na tył)
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracę oceniłbym na idealną, jeśli nie istaniałaby "dziura" w pracy Diesla, do której powoli przyzwyczajam się. Generalnie jestem bardzo zadowolony z silnika, elastyczność jest do pozazdroszczenia przez silniki benzynowe.
4,0
Skrzynia biegów
Wybrałem 6-cio biegową skrzynię, biegi wchodzą lekko i płynnie. Nie słychać żadnych zgrzytów i trudności z wbijaniem. Co prawda w mieście trzeba się troszkę namachać, dlatego przy kolejnym zakupie wybrałbym DSG.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie - prawie doskonale, zawieszenie przydałoby się dla mnie nieco twardsze, bo przy przy 5osobach czasami zaliczyłem otarcie koła o nadkole na drodze wyboistej. Idealnie trzyma się drogi, jest to efekt posiadania ESP/ABS/EDS/ASR.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność jest idealna. Co prawda przeszkadzają boczne słupki, ale da się do tego przyzwyczaić. Jednakże widoczność do tyłu jest mocno ograniczona. Zwłaszcza przy parkowaniu jest to uciążliwe. Dość długi i wysoko podniesiony tył sprawia, że bez czujników parkowania ustawienie na parkingu staje się uciążliwe i należy tylko polegać na bocznych lusterkach, bo środkowe jest wówczas nieprzydatne.
5,0
Ergonomia
Ten punkt projektanci z VW przestudiowali dokładnie. Rozmieszczenie urządzeń, którymi posługuje się kierowca jest perfekcyjne i przemyślane w każdym calu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w wersji Climatronic sprawdza się idealnie. W dni upalne schłodzenie wnętrza nie zajmuje więcej niż 2-3minuty. Dopiero zimą sprawdzę jak działa ogrzewanie plus ogrzewanie (odmrażanie) przedniej szyby oraz lusterek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim średnim wzroście 176cm nie narzekam. Zapewne większe osoby też nie mają z tym problemów. Dopiero kierowca przy 190cm może nie skorzystać z maksymalnego podniesienia fotela kierowcy.
Z tyłu - przy foteliku dla malucha jest ograniczona przestrzeń dla 2 osób. Generalnie należy uznać, że tył służy do wygodnej podróży dla 2 osób.
5,0
Wyciszenie
Diesla słychać tylko przy ruszaniu. Potem jest cisza i lekki pomruk silnika, który porównuję do benzynowych. Dopiero powyżej 120km/h słychać szum powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście przy spokojnej jeździe spalam ok 7-8l/100km. Na trasie przy 100-120km/h nawet 5,5l. Dynamiczna jazda powoduje, że spalanie rośnie geometrycznie. Ale czasami pozwalam sobie na upust żądzy bycia "królem szosy"
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównywalne cenowo modele innych producentów być może wygrywają w ilości dodatkowego wyposażenia, jednakże jakościowo nie dorównują do VW.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na formu przeważają uwagi dotyczące trzeszczących plastików, które dają słychać osobie po "kocich łbach". Testowałem na swoim aucie - nie dosłyszałem. Prawdopodobnie trafiłem na "udany" egzemplarz.
Lekko uciążliwe jest dolewanie i kontrola oleju do silnika. Na początek dolałem do maksymalnego dopuszczalnego poziomu i na chwilkę mam spokój. Zapewne za kilkaset kilometrów będę musiał ponownie dolać ok 0,5l. Zakładam, że silnik diesla na dotarciu więcej pobiera oleju niż w późniejszym użytkowaniu.
Ponadto brak innych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]