Karoseria
: Brak rdzy. Mercedesy z tych lat mogłyby się dużo nauczyć.
3,0
Całokształt
Całokształt oceniam przeciętnie, a w zasadzie miałem ochotę wskazać, że \"źle\". Co oszczędzisz na paliwie to włożysz w samochód w formie napraw. Auto w sumie bardzo problematyczne jak na mit \"niezawodnego diesla VW\". Z zalet na pewno dostępność i ceny części (no poza niektórymi jeśli chodzi o cenę), jak również to, iż małym nakładem finansowym można podnieść niemal dwukrotnie moc i nic się z tym silnikiem nie dzieje gorszego niż przy seryjnej mocy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dobrze jak na swoją moc zbierał się z dolnych obrotów. W miarę dynamiczny, nieco głośny w pracy. Wersja ALH - na pompie wtryskowej - dożywotnia praktycznie.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna jak to w VW. Mimo wieku biegi dało się wybierać precyzyjnie i bez większych zgrzytów. Brakowało nieco 6-go biegu, w tym roczniku, przy tej wersji silnikowej po prostu dostępna była tylko skrzynia 5 biegowa
3,0
Układ jezdny
Przeciętnie - ale nie można czegoś więcej wymagać, zawieszenie proste, nieskomplikowane - przez co dziur nie wybiera jak auto klasy premium ale i zepsuć nie ma się specjalnie co. Dość precyzyjne jak przystało na VW prowadzenie.
Komfort
5,0
Widoczność
W hatchbacku widoczność super, to nie sedan i parkowanie czy \"kręcenie się\" tym autkiem w ciasnych warunkach nie stwarza większych problemów.
4,0
Ergonomia
To też norma jeśli chodzi o VW wszystko w zasięgu ręki bez zbędnych \"udziwnień\" czy też \"udoskonaleń\", które to często bardziej psują nerwy niż pomagają. Obsługa intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj zupełnie przeciętnie trzeba było przejechać zimą niekiedy kilka ładnych km żeby auto odparowało szyby, a we wnętrzu nie leciała para z ust. To wszystko przy sprawnym klimatroniku więc trochę słabo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeciętnie ale na wygodę jak w aucie klasy wyższej czy jakiejkolwiek 5m limuzynie chyba nikt nie liczy więc zależy od punktu widzenia.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne. O tyle o ile w mieście nie dokucza klekot silnika, o tyle na trasie przy wyższych prędkościach trochę irytuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie aż miło przypatrzeć się wskazaniom komputera pokładowego. W mieście to auto spokojnie pali okolice 5-6 litrów jeśli jeździmy normalnie - czyli bez przesady ani w jedną ani w drugą stronę. Trasa to zwykle okolice 5 litrów i wcale nie oznacza to wleczenia się prawym pasem.
4,0
Stosunek jakość/cena
W zasadzie stosunek jakość cena nie wypada najgorzej za okolice 10 000pln można kupić w miarę solidne autko, które ciągle ma przyjemną stylistykę nadwozia i pali niewiele. Uważajmy jednak aby egzemplarz, który kupimy nie był bardzo wymęczony.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo, problemy z zawieszeniem (ciągle coś), problemy też z turbiną, zaworem N75, wężyki podciśnienia szwankują, dwumas i wiele innych, które nie do końca pamiętam. Generalnie nie masz co liczyć, że będzie to tani w utrzymaniu VW w dieslu. Co oszczędzisz na paliwie w 80% włożysz w samochód, chyba, że robisz naprawdę potężne przebiegi... . Mój pierwszy i ostatni silnik wysokoprężny.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie tak jak wyżej, z poważniejszych rzeczy to właśnie, sprzęgło z kołem dwumasowym, turbina, intercooler. Generalnie za sam dwumas i turbo z robocizną można zapłacić około 4 000pln.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]