Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting
foreks,
10 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 124KM 91kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
18 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: W nowym liderze niezawodności zepsuł się układ dolotowy, filtr powietrza odpadł. Szkoda słów.
4,0
Całokształt
Po 100k km errata - jednak auto jest ok. Tania wersja, slaby silnik, ale na tle konkurencji robi i tak robote.
Wrażenia
3,0
Silnik
2.0D i 120KM w 2014r, a pali średnio 8-9l? Charakterystyka poza tym benzyny, turbo wstaje przy 2k rpms i ciągnie do 4500, z dołu auta nie ma, na górze zaś jak benzyna, całym zakresie - nie można się połapać, jak tym jechać. Z włączoną klimą pali 1,5l więcej, wtf? 1,5l oleju na 10000km.
5,0
Skrzynia biegów
Spoko manual.
5,0
Układ jezdny
Jedyna zaleta auta - w trasie naprawdę fajnie sie skręca po łukach przy prędkościach autostradowych, Superb sie przechyla dużo bardziej. Kręci się kierownicą też jak w sportowym aucie, wszystko jedną ręką na parkingu.
Komfort
3,0
Widoczność
Żle, bo nie wiem, jakim trzeba być idiotą w Toyocie, żeby zamontować obrzydliwe, świecące sreberkiem ramki wylotów wentylatorów, które idealnie, jak w lustrze, za dnia odbijają się w tych wielkich lusterkach. Ja nie widzę nic co za mną, bo w lusterkach odbija się wnętrze auta!
2,0
Ergonomia
Wszystko jest nieintuicyjne w tym aucie - od regulacji foteli, po radio i nawigację. Spróbujcie wpaść na to, jak wyjść z ustawień dźwięku do poziomu radia...
Normalnie, w trasie fajna kultura pracy silnika, który nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zero awarii poza recznym automatycznym.
3,0
Stosunek jakość/cena
Premium Biznes za 110k km, a w srodku jesień średniowiecza. Superb drugi przy tym to awangarda w wykonaniu i spasowaniu. Po trzecim lifcie jest duzo lepiej.