Calibra to już klasyka gatunku aut o sportowym charakterze , pomimo upływu lat nadal zaskakuje niepowtarzalną ostrą linią nadwozia .Dobrze utrzymane auto bez nieorginalnych dodatków , nadal przyciąga uwagę .Silniki mają b.dobrą dynamikę , nawet najsłabsza 8 zaworówka potrafi dać sobie radę z wieloma nowymi autami bez żadnych problemów ma świetnie położony moment obrotowy co daje jej mocnego kopa na starcie (ostro ciągnie od najniższych obrotów) , 16V i V6 to już naprawdę szybkie auta . To moja druga Calibra . Polecam lubiącym auta z konkretnym charakterem .
Wrażenia
4,0
Silnik
dynamiczny , szesnastozaworowiec
4,0
Skrzynia biegów
precyzyjna skrzynia od Isuzu
5,0
Układ jezdny
sztywno i pewnie ale komfortowo
Komfort
3,0
Widoczność
niestety bardzo kiepska widoczność szczególnie do tyłu auta
4,0
Ergonomia
typowo oplowska
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
średnio działająca
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy spokojnej jeździe w dużym zakorkowanym mieście , nie jest o wiele większe od 1,6
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana podzespołów eksploatacyjnych
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 150KM 110kW
[l/100km]