Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Carisma Hatchback

Arboledd, 13 lat temu
Silnik 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezawodnosc, dynamika, elastycznosc oraz male zuzycie paliwa.
5,0
Całokształt
Super samochod. Rewelacyjny silnik GDI. Niezawodny, bardzo dynamiczny oraz elastyczny. Nie spala przy tym duzych ilosci paliwa. Nadwozie mimo kilku lat na karku wciaz moze sie podobac. Auto dla osob ktore nie chca wydawac na serwis tylko jezdzic i cieszyc sie przyjemnoscia z jazdy ktore daje to auto. Wnetrze w drewnie, skorach wiec czuje sie w nim idealnie. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zgadzam sie z wiekszoscia ludzi co jezdza Carismami z silnikiem GDI. Jest to przede wszystkim bardzo niezawodna jednostka napedowa. Nic przy niej sie nie dzieje. Jest przy tym bardzo dynamiczna i elastyczna jak na benzyniaka. Od 3500-3800obr/min przyjemnie zaczyna ujawniac swoja moc ciagnac coraz mocniej do 6000-6500obr/min. Odcinka jest wysoko bo przy ok 7500obr/min. Silnik jest przyjemnie przy tym elastyczny, nie trzeba go ciagnac po obrotach jezdzac po np miescie. Wrzucamy 3 i przejezdzamy praktycznie cale miasto (gdy nie ma korkow, ale np sa spowolnienia ruchu). Kolejna zaleta to ekonomika. Aktualnie spalanie wynosi ok 9 litrow/100km przypomne ze w zimie w jezdzie miejskiej. Polecam jazde na paliwie pb98. To jest silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny podobnie jak FSI. Taki silnik o wysokim cisnieniu sprezania potrzebuje lepszego paliwa. Wowczas sa juz roznice wzgledem zwyklej 95. Silnik charakterystycznie \"cyka\" czasem. Nie jest to dzwiek ktory przeszkadza, ale po prostu trzeba sie przyzwyczaic. Niczemu nie szkodzi to cykanie ale jest to odglos typowy dla GDI. Nie jest ciagly bo pojawia sie czasem, ale po prostu ten typ tak ma. Nie przejmowac sie i jezdzic dalej.
5,0
Skrzynia biegów
Stosunkowo krotka, nie haczaca, dobrze zestopniowana. Pasuje do tego silnika. Nie ma z nia absolutnie zadnych klopotow.
5,0
Układ jezdny
Zdecydowanie twardy. Ale zupelnie bezawaryjny. Jest jakby odporny na jakosc polskich drog. Ale oczywiscie trzeba troszke uwazac gdzie sie jedzie, dostosowywac predkosc i starac sie chociaz omijac dziury. Bardzo pewny przy szybszej jezdzie zaowno po serpentynach jak i na autostradach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jezdzac juz ponad 5 lat tym samochodem juz sie przyzwyczailem i wyczulem. Tak wiec nie ma tragedi. Do przodu i na boki super, do tylu troszke trzeba pojezdzic ale mega plus nalezy sie za duze lusterka wsteczne. Sa nieocenione w wielu sytuacjach.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest bardzo ergonomicznie ulozone. Wszystkie przelaczniki sa pod reka i usytuowane zeby w czasie jazdy nie odchylac sie ani nie szukac i nie odrywac wzroku od jazdy. Super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dziala bardzo dobrze. Szybko odparowywuje wnetrze, szybko ogrzewa lub redukuje stopnie Celciusza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wiekszosci jezdze sam badz maksymalnie w 2 osoby. Miejsca jest dla mnie w sam raz. I to na szerokosc auta i na dlugosc. Bardzo wygodne wnetrze.
5,0
Wyciszenie
Nie jestem jakos specjalnie wyczulony na poziom halasu ale wydaje mi sie ze jest bardzo cicho. Przynajmniej przy wiekszych predkosciach nie musze podnosic glosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rerwelacja silnika GDI. Miasto 250 000 ludzi. Zima ok 8,7-9 litrow/100km przy jezdzie przy ktorej kontrolka EcoGdi nie swieci sie caly czas na zielono (dla osob ktore nmie wiedza o co chodzi, nie jezdze specjalnie oszczednie). Trasa bez problemu nonizej 6litrow. Mozna i ponizej 5 litrow ale wtedy jazda jest wrecz usypiajaca.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena wydaje sie byc za niska jak na faktyczna wartosc tego samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chyba nie zalicza sie tutaj przepalona po kilku latach zarowka podswietlenia tablicy. tak wiec jest super.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie bylo takiej i mam nadzieje nie bedzie. Poziom bezawaryjnosci sprawia ze nie chce sie pozbywac tego samochodu i dalej nia jezdzic. A to chyba najlepsza rekomendacja dla Carsimy GDI.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GDI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Carisma Hatchback