Jedyna poważniejsza wada - delikatny lakier - naprawdę trzeba o niego dbać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przed zakupem jeździłem między innymi Fordem Mondeo TDCI 140KM i silnik Mazdy oceniam lepiej. Nie mówiąc o TDI w Skodzie, czy D4D w Toyocie.
5,0
Skrzynia biegów
Do przebiegu około 5000km, przy zimnym silniku ciężko wchodziła dwójka. Teraz jest idealnie. Może tylko pedał sprzęgła mógłby działać odrobinę lżej.
4,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjne prowadzenie. W porównaniu z Mondeo mimo podobnego profilu opon nie jest tak czuła na koleiny. ESP włącza się wtedy, kiedy moim zdaniem powinien. Daje pewną swobodę. Na polskie drogi skok przedniego zawieszenia mógłby być nieco większy. Poprzeczne nierówności, dziury w drodze są odczuwalne.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, duże pokrętła. Idealnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie silnik dogrzewany przez Webasto, dzięki czemu po dosłownie 2-3 minutach jest ciepło. Dodatkowo - przy większych mrozach - podgrzewane fotele.
Latem - wydajna klimatyzacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji kombi - bardzo dobrze. W Liftback - z tyłu zbyt mało przestrzeni nad głową.
4,0
Wyciszenie
Przy przejeżdżaniu przez kałuże woda hałasuje o podwozie/nadkola.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie filtr DPF, zużycie paliwa byłoby mniejsze (w trasie 0,5l/100km więcej, w mieście nawet 1-1,5l). Cena pierwszego przeglądu poniżej 600zł z materiałami - tanio! Drugi przegląd droższy - około 900zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zimie przy dużych opadach śniegu zablokował się spryskiwacz reflektorów (zamarzł mechanizm). W wyniku tego spalił się bezpiecznik - to na razie jedyna usterka ;).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek uniemożliwiających jazdę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
[l/100km]