Zawieszenie
: Auto trzyma się drogi jak przyklejone, nawet na ostrym zakręcie w deszczowy dzień przy prędkości 100km/h zachowuje się wyśmienicie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Turbosprężarka do regeneracji
4,0
Całokształt
Jeśli dbasz należycie, stosujesz się do wymagań odnośnie eksploatacji, przeglodów, regularnych wymian eksploatacyjnych to na pewno posłuży przez długie długie lata. Minus za koszty utrzymania.
Wrażenia
3,0
Silnik
Turbo w najblizszym czasie zostanie wysłane do regeneracji.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się każdego rodzaju podłoża w każdych warunkach pogodowych, sportowa dynamika.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przez tylną szybę podczas cofania pozostawia wiele do życzenia.
4,0
Ergonomia
Dobrze współpracuje z kierowcą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli jest w dobrym wyposażeniu (climatronic, webasto, el.podgrzewane fotele) to spełnia oczekiwania najbardziej wymagających. Plus za szybką funkcję odparowania przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca także z tyłu, komfort dalekich podróży.
3,0
Wyciszenie
Czasem przeszkadza szum wiatru, odgłosy przejeżdżając po kałuży. Pomaga włączona muzyka.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie ON znośne, gorzej z cenami napraw, części...
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na samochód tej klasy nie można mieć wygórowanych wymagań co do cen, aczkolwiek mogłoby być ciut taniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodne zawieszenie, elektryka.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba pilnować jakości paliwa, mazda jest na to bardzo czuła i nie można oszczędzać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
[l/100km]